بازی کودکانه در خانه

بازی کودکانه پسرانه در خانه

در بسیاری از مواقع کودکان اوقاتی را در خانه می گذرانند و برای پر کردن وقتشان با کامپیوتر و گوشی می گذرانند. زیاد شدن بازی های کامپیوتری و شبکه های مجازی باعث شده‌اند کودکان سرگرم شوند و از فعالیت های بدنی قبل خبری نیست. یکی از بهترین راه هایی که می تواند تحرک بدنی به همراه داشته باشد و اوقات شیرینی را برای شما و فرزندانتان خلق کند، انجام بازی کودکانه در خانه است. انجام چنین بازی هایی روحیه‌ی کودکان را نیز تقویت می کند و باعث می شود خاطرات شیرینی از کودکی خود داشته باشند. در این مقاله با ما همراه باشید تا انواع بازی دخترانه و پسرانه را به شما معرفی کنیم.

انواع بازی کودکانه در خانه

بازی ها دنیای بسیار جذابی دارند و می توانند در روحیه و اعتماد به نفس کودکان تأثیر بسزایی داشته باشند. برای انجام بازی پسرانه در خانه لازم نیست حتماً فضای زیادی داشته باشید و یا همه‌چیز را به هم بریزید. انواع بازی های مختلف وجود دارند که می توانید با توجه به علاقه و امکاناتی که در اختیار دارید، انواع آن ها را انجام دهید تا در کنار تفریحات مدرن، بتوانید فعالیت فیزیکی را نیز برای فرزند دوست‌داشتنی‌تان تدارک ببینید. در ادامه لیست کاملی از بازی های سرگرم کننده و شیوه آن ها را در اختیار شما می گذاریم.

باری توپ و سبد

این بازی را می توان یک بازی کودکانه در خانه به حساب آورد که بیشتر مناسب پسران است؛ اما به طور کلی می توانید با کودکان خود آن را انجام دهید. کافی است یک سطل و یک توپ داشته باشید. اگر در آپارتمان هستید می توانید از توپ های سبک استفاده کنید و حتی با گوله کردن کاغذ یا جوراب، یک توپ درست کنید. بعد نوبتی توپ را در سبد بی اندازید و در هر بار یک قدم عقب‌تر بروید. تا جایی که یک نفر نتواند توپ را در سبد بی اندازد و به راحتی می توانید از این طریق ساعت ها سرگرم شوید.

سیمون

در این بازی کودکانه در خانه باید یک نفر نقش سیمون را به عهده بگیرد که بهتر است در ابتدای بازی برای اینکه کودکان با شیوه‌ی آن آشنا شوند، یکی از والدین و یا بزرگ‌تر ها این کار را انجام دهد. بازی به این شیوه است که شخصی که نقش سیمون را بر عهده گرفته است، باید بگوید سیمون می گوید… و در ادامه یک دستور بدهد، مثلاً می تواند بگوید دست بزنید و بازیکن های دیگر باید رو به روی نقش سیمون بنشینند و کاری که می گوید را انجام دهند. اگر نقش سیمون دیالوگش را بگوید اما هیچ دستوری ندهد، یعنی بعد از سیمون می گوید ساکت بماند، نباید کاری انجام دهید. کسی که کاری کند از بازی خارج می شود و بازی آن‌قدر  ادامه پیدا می کند که یک نفر بماند که برنده اعلام می شود و در دور بعد نقش سیمون برای او خواهد بود.

بازی جمله‌سازی

این بازی کودکانه در خانه مربوط به حافظه است و به تقویت آن کمک بسیاری می کند، همچنین قدرت درک کودکان را بالا می برد. در این بازی کسی که شروع کننده است می گوید من در سبد پیک نیکم … گذاشتم. در ادامه نفر بعدی باید جمله‌  نفر قبلی را بگوید و خودش چیزی که می خواهد را به جای خالی اضافه کند، هر فرد به همین ترتیب باید جملات نفرات قبلی را بگوید و مال خودش را اضافه کند. کسانی که جملات قبلی را فراموش کنند از بازی حذف می شوند و نفر آخر برنده‌  بازی خواهد بود.

چند بار بگو

در این بازی جملات و ترکیباتی که سخت هستند و تلفظ آن ها کمی مشکل است، مانند شیش سیخ کباب سیخی شیش هزار و بسیاری از ترکیبات دیگر را مشخص می کنند و کسی که بتواند تمام آن ها را بدون تپق بگوید برنده‌ی بازی می باشد. این بازی بسیار سرگرم کننده است و به دلیل تلفظ های اشتباه، فضایی شاد ایجاد می کند که می تواند بسیار خاطره انگیز و باارزش باشد.

شعبده بازی

برای بازی کودکانه در خانه می توانید از ایده های شعبده بازی ساده و خلاقانه کمک بگیرید و فرزندتان را سرگرم کنید. به طور مثال چند فنجان شبیه به هم برداری و زیر یکی از آن ها سکه‌ای قرار دهید، آن ها را جا به جا نموده و سعی کنید بدون اینکه دیگران ببینند، سکه را با نزدیک کردن لبه لیوان به میز به زمین بی اندازید و طوری وانمود کنید که آن را غیب کرده‌اید. این کار باعث می شود ساعت های خوشی را در کنار کودکان تجربه کنید.

حدس نقاشی

در این بازی می توانید از تمام اعضای خانواده بخواهید با شما همراه شوند و باهم دیگر آن را انجام دهید. در این بازی پشت هر فرد کاغذی چسبانده می شود و افراد یک صف تشکیل می دهند طوری که فرد جلویی پشتش به نفر قبلی باشد. نفر اول تصویری ساده مانند یک بستنی را می کشد و نفر جلویی باید سعی کند حدس بزند آن تصویر چه چیزی است. این بازی بسیار جذاب است و انجام آن مهیج و سرگرم کننده می باشد.

بازی های کودکانه در خانه

حدس کارت

در این بازی کودکانه در خانه که معمولاً برای جمع های چند نفره انجام می شود، به نوبت افراد دیگر برای هر نفر یک اسم یا کلمه مشخص می کنند. کلمه را روی کاغذ نوشته و روی پیشانی او می چسبانند و آن فرد باید با پرسیدن سوا لاتی آن کلمه را حدس بزند. معمولاً برای تعداد سؤالات و یا زمان آن محدودیتی در نظر گرفته می شود. اگر کودکتان علاقه ای به بازی ندارد باید دلایل بازی نکردن کودک با همسالان را بررسی کنید چون موضوع بسیار مهمی است.

پازل

پازل ها دنیای جذاب خودشان را دارند و افراد بزرگ‌سال نیز به درست کردن پازل های چند هزار تکه می سازند و از آن لذت می برند. شما می توانید پازل های جذابی که مناسب سن کودکتان هستند را تهیه کرده و برای آن ها سرگرمی ایجاد کنید. حتی می توانید نقاشی شخصی آن ها را به پازل تبدیل کنید. یک نقاشی که دوست دارند را به شکل پازل ببرید و از او بخواهید به کمک شما تصویر زا درست مثل یک پازل مرتب کند.

بازی های فکری

بازی های فکری زیادی وارد بازار شده‌اند که هم بازی پسرانه در خانه و هم بازی دخترانه در خانه را شامل می شوند. شما می توانید با خرید این بازی ها تا مدت ها کودک خود را سرگرم کنید. دقت کنید تا بازی های متناسب با سن و سلیقه او خریداری کنید. این بازی کودکانه در خانه می تواند خلاقیت آن ها را نیز بالاتر ببرد.

مجسمه شو

آهنگ ها و شعر های موردعلاقه کودکانتان را بگذارید و بگویید برقصند و زمانی که موسیقی متوقف شد، در هر حالتی که هستند بمانند و مثل یک مجسمه شوند. این بازی بسیار پرتحرک و شاد است. اگر تعداد زیاد هم باشد در نهایت کسی که توانسته دفعات بیشتری را بدون حرکت بماند، برنده اعلام می شود. برای انگیزه دادن می توانید یک جایزه  کوچک برای برنده در نظر بگیرید.

زو

این یک بازی قدیمی کودکانه در خانه است. افراد که معمولاً دو به دو هستند، نفس خود را حبس می کنند و می گویند زو و آن‌قدر آن را می کشند تا نفر دیگر قطع کند. هرکس بتواند بیشتر زو با بکشد برنده‌ی بازی می شود. اگر فرزند شما در محدوده 4 سالگی است؛ پیشنهاد می کنیم حتما مقاله انواع بازی با کودکان 4 ساله را بخوانید. در این بخش تمامی بازی های کودکانه مناسب این سن را آموزش داده ایم.

پانتومیم

پانتومیم یکی از بهترین بازی هایی است که می توانید هم دو نفره و هم به صورت جمعی انجام دهید. به دو گروه تقسیم می شوید و هر تیم در نوبت خود یک نفر را انتخاب می کند تا با نقش بازی کردن و بدون حرکت لب، چیزی که گروه رقیب مشخص کرده‌اند را به هم تیمی هایش به کمک ایما و اشاره بفهماند و اگر هم تیمی هایش آن را بگویند برنده می شوند. در آخر گروهی که بیشترین حدس های درست را داشته‌اند، برنده می شوند.

حباب بازی

حباب بازی یک جادو می باشد که بچه ها و به ویژه دختر ها را خوشحال می کند. حباب بازی یک بازی کودکانه دخترانه در خانه است که بچه ها عاشقش هستند. در این بازی کودکانه در خانه شما می توانید انواع حباب ساز ها را از بیرون تهیه کنید و حتی می توانید با کمی مایع و آب و لوله‌  خالی خودکار تمیز و یا نی، در خانه حباب بازی کنید.

بازی کودکانه دخترانه در خانه

دومینو

دومینو یک بازی بسیار جذاب است. در این بازی قطعات دومینو را روی زمین می گذاریم و آن ها را با فاصله‌ای می گذاریم که روی بعدی بیافتد و آن را بی اندازد. این بازی هیجان بالایی دارد و بسیاری می گویند برای افزایش دقت و تمرین صبر برای کودکان و بزرگ‌سالان واجب است.

فوتبال دستی

می توانید در خانه فوتبال دستی درست کنید و حتی اگر فوتبال دستی ندارید، با عروسک های کوچک و توپ یک بازی ساده‌  فوتبال راه بی اندازید و هر کس نقش یک بازیکن را ایفا کند. ای نبازی پسرانه در خانه بسیار کاربردی است و باعث سر و صدای کم‌تری می شود.

بازی با فلش کارت

فلش کارت ها برای کودکان خردسال عکس و اسم میوه ها و رنگ ها هستند و هرچه بزرگ‌تر می شوند، می توانید از فلش کارت های آموزنده ی دیگری استفاده کنید. از مهم‌ترین کاربرد های آن ها، یادگیری زبان می باشد. در طی این بازی کودکان یاد کمی زبان هم یاد می گیرند.

حدس بزن

در این بازی کودکانه در خانه، چشم افراد را می بندید و اشیاء مختلفی به او می دهید که می تواند شامل خوراکی هم شود، آن ها از طریق حس لامسه و یا چشایی باید آن را حدس بزنند. کسی که بیشترین حدس درست را داشته باشد به عنوان برنده اعلام خواهد شد.

سرگرمی کودکانه در منزل

جای چی عوض شده

در این بازی هر فرد که نوبتش شد باید اتاق و یا مکانی که مشخص می شود را به دقت بررسی کند و بعد به اتاق دیگری برود و یا چشم هایش را ببندد. در این فاصله جای چند چیز را عوض می کنید و او باید حدس بزند چه چیز هایی تغییر کرده‌اند. هرچه حدس ها بیشتر باشند، احتمال برنده شدن فرد بیشتر است.

قایم موشک

در این بازی یک نفر که گرگ می شود و چشم می گذارد و بقیه قایم می شوند و بعد از تمام شدن شمردن، فردی که چشم گذاشته باید با دنبال کسانی که قایم شده‌اند بگردد و هرکس را دید بگوید سک سک. اگر کسی بتواند قبل از دیده شدن به جایی که گرگ چشم گذاشته برود و سک سک کند، برنده می شود. این بازی کودکانه در خانه ممکن است کمی پر سر و صدا باشد اما اگر در ساعات مناسب بازی کنید، مشکلی برای همسایگان هم پیش نمی آید.

جمع‌بندی

علی رغم تمام بازی هایی که در خانه انجام می شود، بیرون رفتن و وقت گذرانی با هم سن و سالان تازه برای کودکان لازم است تا بتوانند راحت تر در جامعه رفت و آمد کنند و اعتماد به نفس بیشتری پیدا کنند. بهتر است آن ها را به محیط هایی مناسب ببرید تا تجربه ی خوبی داشته باشند و خیالتان هم از بابت امنیت آنجا راحت باشد. مکان هایی مثل خانه بازی کودک و مجموعه های بازی می تواند انتخاب خوبی باشد.

بسیاری از افراد علاوه بر اینکه وقت کافی و زیادی را برای تربیت و سرگرمی بچه ها می گذارند، اما بازهم متوجه این هستند که لازم است گاهی آن ها را به بیرون از خانه ببرند تا اوقات متفاوتی را تجربه کنند. مجموعه بالونیا با گروه فکری تخصصی و مدیریت دقیق، فضای باز مناسبی را برای کودکان فراهم کرده است تا بتوانند اوقات خوشی را تجربه کنند. محیط کافه و فضای مختص به والدین هم با امکانات کامل در کنار محیط بازی بچه ها قرار دارد و آن ها می توانند روز بسیار شاد و خوبی را در کنار شما در مجموعه بالونیا بگذرانند.

سوالات متداول شما عزیزان

این مطلب را به اشتراک بگذارید:

ارتباط با مشاوران بالونیا

مشاوران ما آماده پاسخگویی به سوالات شما عزیزان می باشند

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *