معجون افزایش وزن کودک

معرفی معجون افزایش وزن کودک

تغذیه کودکان از اهمیت فراوانی برخوردار است، چرا که بر افزایش وزن، بلندی قد، تأمین املاح ضروری بدن کودک و سلامت او نقش مؤثری می‌گذارد. می‌توان گفت معمولاً برخی از کودکان عادات غذایی خاصی دارند و برخی نیز به‌شدت بد غذا می‌باشند، همین امر موجب استرس و نگرانی والدین آن‌ها می‌شود. به همین دلیل بهتر است از مواد غذایی طبیعی و مغذی در تغذیه کودک استفاده نمود تا چنانچه عادات تغذیه‌ای کودکان بد است، با خوردن وعده‌های کوچک غذای تمامی املاح، ویتامین‌ها و مواد مغذی ضروری بدن او تأمین گردد.

 البته ذکر این نکته ضروری است که تغذیه کودک باید زیر نظر پزشک متخصص قرار گیرد، بنابراین بهتر است از به‌کارگیری سلیقه شخصی و پیشنهادات افراد غیر متخصص در تهیه انواع مواد غذایی کودک پرهیز کرد. به همین دلیل در این مقاله به معرفی انواع معجون افزایش وزن کودک و مزایای آن‌ها می‌پردازیم، همه این معجون‌ها مورد تأیید متخصصان تغذیه کودکان نیز قرار دارند.

انواع معجون افزایش وزن کودک

والدینی که همیشه نگران تغذیه دلبندانتان هستید، می‌توانید به‌جای استفاده از انواع مکمل‌ها و داروهای شیمیایی تغذیه‌ای، معجون‌های خانگی و طبیعی افزایش وزن کودک را به کار ببرید، تا خیالتان از خوردوخوراک کودکتان آسوده شوید. ازآنجایی‌که در ترکیبات این معجون‌ها پروتئین‌ها، ویتامین‌ها و املاح فراوان و طبیعی وجود دارد که بر سلامت کودکتان تأثیر فوق‌العاده‌ای می‌گذارد. در ادامه برخی از انواع معجون افزایش وزن کودک را به صورت زیر بیان می‌کنیم:

معجون شیر بادام و عسل

مواد لازم: عسل، بادام و آب

ابتدا یک پیمانه بادام را در آب ریخته و بگذارید پنج تا شش ساعت کاملاً خیس بخورد، بعد از گذشت این زمان، بادام‌ها حجم گرفته و نرم می‌شوند، حال آب آن‌ها را ریخته و بادام‌ها را درون مخلوط‌کن بریزید، به بادام‌ها درون ظرف مخلوط‌کن دو تا سه پیمانه آب بیفزاید و سپس آن‌ها را به خوبی مخلوط نمایید، در آخر مخلوط را از صافی رد کنید تا شیر بادام غلیظی حاصل شود. اکنون به آن عسل اضافه نمایید تا شیر بادام شیرین شود و طعم بهتر و لذیذتری بگیرد. از این معجون در وعده صبحانه کودک و میان وعده‌های غذایی او استفاده نمایید.

معجون شیر بادام و عسل از املاح زیادی برخوردار است، چرا که بادام سرشار از منگنز و مس بوده که به رشد استخوان‌های کودک کمک می‌کند، همچنین با داشتن قند طبیعی موجود در عسل از ابتلا به بیماری دیابت در کودکان جلوگیری می‌نماید، املاحی مانند ال کارنتین و ریبوفلاوین موجب افزایش رشد مغز و بهره هوشی کودکان می‌گردد. معجون شیر بادام و عسل از بهترین انواع معجون برای کودک یک ساله است و موجب جذب ویتامین‌ها به بدن کودک و افزایش وزن او می‌شود.

معجون فرنی و مغزیجات

مواد لازم: آرد سفید، شیر و عسل

ترکیب مغزیجات و فرنی معجون مقوی می‌باشد که برای تغذیه کودکان بالایی سه سال بسیار مفید است. ابتدا یک پیمانه شیر را در ظرفی ریخته و روی شعله قرار دهید تا کم‌کم گرم شود، سپس دو قاشق غذاخوری آرد به آن اضافه کنید، با قاشق آن را به خوبی مخلوط کرده تا حالت گوله گوله پیدا نکند. بعد از حل شدن کامل آرد در شیر، عسل را به ترکیب اضافه کنید، دوباره به خوبی آن‌ها را هم بزنید تا به غلظت فرنی برسد، سپس شعله را خاموش کنید. می‌توان در این معجون پودر پسته و بادام بریزید یا با استفاده از موز به تزیین آن بپردازید تا هم خواص آن بیشتر گردد و هم کودک با لذت بیشتری به خوردن این معجون بپردازد.

معجون فرنی و مغزیجات سرشار از آنتی‌اکسیدان می‌باشد، همچنین با داشتن کلسیم فراوان به رشد استخوان‌ها و سلامت دندان‌های کودک کمک می‌کند. مغزیجات موجود در این معجون با داشتن املاح فراوان خیلی زود جذب بدن کودک می‌شوند و امکان افزایش وزن او را میسر می‌کنند.

افزایش وزن کودک با معجون

معجون شیر و شیره انگور

مواد لازم: شیر، شیره انگور

بسیاری از کودکان طعم شیره انگور را دوست ندارند، می‌توان شیره انگور را با شیر مخلوط کنید تا طعم بهتری بدست آورد و کودکتان از خوردن آن لذت ببرند. از جمله فواید خورد این معجون علاوه بر استحکام استخوان‌ها و افزایش قد کودک، موجب افزایش اشتهای کودک نیز می‌گردد. علاوه بر این معجون با داشتن شیره انگور آهن فراوانی دارد که در رفع کم خونی کودکان مؤثر است. کودکانی که ضعف بدنی دارند، با خوردن این معجون بخصوص در آخر شب مشکلشان رفع می‌گردد.

معجون شیک موز و خرما

مواد لازم: موز، شیر، بستنی وانیلی، مغزیجات و خرما

موز را به خوبی له کرده و با شیر مخلوط کنید، اکنون پوره مغزیجات مختلف همانند پسته، بادام، گردو و… را به ترکیب بیفزایید، سپس خرما تکه تکه شده و بستنی وانیلی را به مخلوط اضافه کنید. این معجون تأثیر زیادی در افزایش وزن کودک دارد و به تأمین چربی و پروتئین‌های مورد نیاز بدن کودک کمک می‌کند، از این معجون در انواع مهدها و کافه کودک و… استفاده می‌شود، چرا که یکی از بهترین انواع معجون افزایش وزن کودک محسوب می‌گردد.

معجون اوتمیل

مواد لازم: جوی پخته، سیب، دارچین، کره بادام زمینی، شیر نارگیل و آب

ابتدا شیر نارگیل و جوی پخته شده را با آب ترکیب کرده و بر روی گاز قرار دهید، تا به خوبی این مواد با هم ترکیب شوند و بجوشند. اکنون سیب را رنده کنید و با کره بادام زمینی به این ترکیب اضافه کرده تا معجون اوتمیل درست شود. می‌توان این معجون را در یخچال بگذارید تا اندکی خنک شود. این معجون با تأمین کالری بدن کودک موجب افزایش وزن آن‌ها می‌گردد.

تاثیر معجون برای افزایش وزن کودک

فواید معجون‌های افزایش وزن کودک

بسیاری از مادران به دنبال استفاده از مواد غذایی و معجون‌های هستند که با تأمین کالری و املاح ضروری بدن کودکشان وزن مناسبی برای او ایجاد کنند. مصرف بسیاری از معجون‌ها و مواد غذایی توسط پزشکان و متخصصان تغذیه توصیه شده است. برخی از مزایا و فواید معجون‌های افزایش وزن برای کودکان به قرار زیر هستند:

  • تأمین کالری اضافه بدن کودک: استفاده از معجون افزایش وزن کودک در کنار وعده‌های اصلی غذایی او موجب می‌شود تا بدن کودک کالری بیشتری دریافت کند و افزایش وزن داشته باشد.
  • تأمین مواد مغذی بدن کودک: معجون‌های افزایش وزن کودک از املاح و ویتامین‌های فراوانی برخوردار هستند، به همین جهت مصرف آن توسط کودک زمینه رشد او را فراهم می‌کند.
  • تقویت سیستم ایمنی بدن: از آنجایی که این معجون‌ها سرشار از املاح، ویتامین‌ها و پروتئین‌های فراوانی می‌باشند، از این رو نقش موثری بر تقویت سیستم ایمنی بدن کودکان دارند و در نتیجه بدن کودکان در برابر انواع بیماری‌ها مقاومت بالایی بدست می‌آورد.

جمع بندی

کودکان باید همه وعده‌های غذایی به خوردن مواد تغذیه‌ای بپردازند، بخصوص خوردن وعده صبحانه که تأثیر زیادی بر افزایش هوش کودکان دارد. کودکانی که از خوردن وعده‌های غذایی امتناع می‌کنند و عادات غذایی خاصی دارند باید حتماً زیر نظر پزشک متخصص به خوردن انواع معجون‌ها و مواد غذایی سالم بپردازند. می‌توان در مکان‌های بازی کودک همانند خانه بازی در تهران، پارک‌ها، مهدهای کودک و… این معجون‌ها را همراه داشت تا کودک بعد از بازی کردن و جنب و جوش زیاد با خوردن این معجون‌ها انرژی بدن خود را تأمین کند.  در این مقاله سعی کردیم به معرفی بهترین و موثرترین انواع معجون افزایش وزن کودک بپردازیم و مزایای آن‌ها را ذکر کنیم تا والدینی که کودکان بدغذا دارند، با استفاده از این معجون‌ها نیاز ضروری بدن کودکشان را برطرف سازند و کودک سالم و باهوش پرورش دهند.

سوالات متداول شما عزیزان

این مطلب را به اشتراک بگذارید:

ارتباط با مشاوران بالونیا

مشاوران ما آماده پاسخگویی به سوالات شما عزیزان می باشند

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *