دوخت تشک بازی

آموزش دوخت تشک بازی نوزاد

کودکان برای بازی با اسباب بازی‌ها مختلف خود و همچنین استراحت، نیاز به محل امنی دارند. اگر روی زمین باشند، ممکن است با وسایل خطرناکی بازی کنند و یا در شرایط خطرناک به خواب بروند. از طرفی وقتی کودکان در حال بازی هستند، پدر و مادر مدام نگران وضعیت کودک خود هستند. به همین دلیل، والدین برای کودکان خود، از تشک بازی استفاده می‌کنند. البته برخی از والدین علاقه دارند دوخت تشک بازی کودک خود را خودشان انجام دهند و آن را از بیرون تهیه نکنند و از این طریق، برای کودک خود وقت بگذارند و سلیقه خود را در دوخت تشک کودک خود به کار ببرند. اگر شما نیز به دوخت تشک برای کودک خود علاقه دارید و راه و روش آن را نمی‌دانید تا انتها این مقاله با ما همراه باشید.

مزایای دوخت تشک بازی کودک

وقتی شما تشک بازی را برای کودک خود می‌دوزید، می‌توانید شکل‌های مختلفی به تشک بدهید و آن را مطابق با سلیقه خود بدوزید. از طرفی در دوخت این تشک، می‌توانید از پارچه‌ها با رنگ و طرح‌های متنوعی استفاده کنید که ضد حساسیت بوده و بسیار نرمند. برای پر کردن بافت تشک، اختیار عمل در دست شماست. می‌توانید آن را با پنبه پر کنید یا از وسایل دیگر استفاده نمایید.

این‌ها مزایایی هستند که اگر خودتان تشک بازی کودکتان را بدوزید، برای شما ایجاد می‌شوند. اگر شما بخواهید تشک بازی کودک خود را بخرید، این تنوع را نخواهید داشت چراکه در ایجاد همه آن‌ها، از اشکال و پارچه‌ها یکسانی استفاده می‌شود. در مجموعه بالونیا که بدون تردید بهترین خانه بازی کودک در تهران است تمامی وسایل مورد نیاز برای بازی‌های سالم و جذاب کودکان فراهم است تا کودک به راحتی از وسایل استفاده کند و خاطرات خوشی را برای خود بسازد.

وسایل مورد نیاز برای دوخت تشک بازی نوزاد

برای دوخت تشک بازی کودک به وسایل مختلفی نیاز است؛ اما در ابتدا شما باید اندازه تشک را در نظر بگیرید و وسایل را مطابق با این اندازه‌ها، تهیه نمایید. وسایل مورد نیاز برای ساخت تشک بازی نوزاد در خانه شامل:

  • پارچه طرح دار
  • پارچه تترون رنگی
  • هولاهوپ
  • لایی ویسکوز (پشم شیشه مخصوص تشک)
  • لایی (که همان لایه پارچه است.)
  • چسب پارچه
  • نخ و سوزن

این‌ها وسایل مورد نیاز برای دوخت تشک بازی کودک هستند. پیشنهاد ما به شما انتخاب پارچه ای است که رنگ های متنوع و جذابی دارد. معمولا از این تشک تا سه سالگی بچه هم میتوانید استفاده کنید. از رنگ های متنوع روی این تشک هم میتوان برای اموزش رنگها به کودکان 3 ساله هم استفاده کرد. در ادامه با آموزش دوخت این تشک، با ما همراه باشید.

آموزش دوخت تشک بازی کودک

آموزش تشک بازی نوزاد

دوخت این تشک چندین مرحله دارد که باید آن‌ها را یکی پس از دیگری طی کنید تا بتوانید یک تشک بازی مناسب برای کودک خود بدوزید. برای دوخت آن باید مراحل زیر را بپیمایید:

  1. برش پارچه‌ها به اندازه مشخص
  2. دوخت کناره‌ها تشک بازی کودک
  3. دوخت قسمت مرکزی
  4. قرار دادن لایه‌ها در تشک کودک
  5. اتصال قسمت‌ها دوخته شده مختلف به یکدیگر
  6. روکش‌دار کردن هولاهوپ‌ها و قرار دادن آن‌ها کنار یکدیگر

برش پارچه‌ها به اندازه مشخص

در این قسمت تصمیم گرفتیم، به شما یک تشک بازی کودک مستطیل شکل را آموزش دهیم؛ اما در نظر داشته باشید، شما می‌توانید آن را به صورت دلخواه خود ایجاد کنید. برای شروع کار، باید پارچه‌ها خریداری شده را برش بزنید. برای دوخت تشک بازی کودک باید پارچه طرح دار را به ابعاد 75 در 85 برش بزنید. یکی از پارچه‌ها تترون رنگی را انتخاب کنید و از آن دو مستطیل به ابعاد 75 در 26 و دو مستطیل دیگر به ابعاد 85 در 26 ایجاد کنید. با رنگ دیگری از تترون، طول پارچه‌ها را 75 و 85 در نظر بگیرید که عرضی حدود 15 سانتی متر داشته باشد و سپس برش‌ها نیم دایره بر روی آن بزنید. بهتر است پارچه‌ها رنگ‌ها شادی داشته باشند و پارچه طرح‌دار، طرح‌ها عروسکی و شلوغ داشته باشد تا برای کودکان، جذابیت ایجاد کند.

دوخت کناره‌ها تشک بازی کودک

در ادامه این دوخت، باید پارچه‌ها تترون رنگی را که یکی ساده و دیگری طرح دارد را به یکدیگر متصل کنید. به این صورت که پارچه ساده را از عرض نصف کنید تا ارتفاعی به اندازه 15 سانتی متر داشته باشد و سپس دور آن را بدوزید. پس از دوخت کناره‌ها، پارچه‌ای که به صورت طرح دار برش داده‌اید را به این قسمت دوخته شده متصل کنید و دور آن را بدوزید. فقط توجه داشته باشید که باید یک طرف این شکل ایجاد شده باز باشد تا بتوان در آن پشم شیشه قرار داد.

دوخت قسمت مرکزی

قدم بعدی در دوخت تشک بازی کودک باید قسمت مرکزی دوخته شود. برای قسمت مرکزی، باید دو قسمت پارچه طرح‌دار برش زده شده را به هم بدوزید و قسمتی از آن را آزاد بگذارید تا از طریق آن، لایی‌ها را قرار دهید.

قرار دادن لایه‌ها در تشک بازی کودک

برای محکم شدن تشک بازی کودک، باید از لایی‌ها مختلف و پشم شیشه استفاده نمود. پشم شیشه باید در دیواره‌ها قرار بگیرد و فقط در قسمت مستطیل شکل دیواره‌ها (که ساده آن را برش داده‌اید) قرار بگیرد. برای محکم ایستادن آن، می‌توانید بین پشم شیشه مقوا قرار دهید. حال نوبت قسمت وسطی تشک بازی کودک می‌باشد. این قسمت را می‌توانید با لایی‌ها مختلف پر کنید و یا از پشم شیشه استفاده کنید. این قسمت کاملاً سلیقه‌ای می‌باشد اما توجه کنید در هر دو مورد، قسمت میانی باید کاملاً محکم باشد تا از افتادگی آن جلوگیری شود و کودک درون آن احساس راحتی داشته باشد.

اتصال قسمت‌ها دوخته شده مختلف به یکدیگر

دوخت تشک بازی نوزاد

در ادامه، قسمت‌هایی را که دوخته‌اید و با پشم شیشه پرکرده‌اید را به یکدیگر وصل کنید. برای این کار می‌توانید از چسب پارچه استفاده کنید. در این قسمت در نظر داشته باشید، می‌توانید پس از استفاده از چسب، قسمت‌ها مختلف را به یکدیگر بدوزید تا کارتان، کاملاً قابل اطمینان باشد.

روکش دار کردن هولاهوپ‌ها و قرار دادن آن‌ها کنار یکدیگر

در قسمت آخر دوخت تشک بازی کودک باید هولاهوپ‌ها را به یکدیگر متصل کنید. هولاهوپ‌ها 8 قسمت هستند که چهار قسمت آن‌ها را به یکدیگر متصل کنید و برای فیکس کردنشان، می‌توانید از چسب حرارتی استفاده نمایید. سپس با استفاده از پارچه‌ها تیترون، آن‌ها را روکش دار کنید و در تشک آن‌ها را نصب نمایید. حال تشک بازی کودک شما آماده است و از آن می‌توانید استفاده کنید. البته در نظر داشته باشید، تشک بازی کودک را باید تزیین کنید تا به آن علاقه داشته باشد.

تزیین تشک بازی کودک

برای تزیین تشک بازی کودک می‌توان از وسایل مختلفی استفاده نمود. در قسمت هولاهوپ شما می‌توانید آویزها عروسکی و جغجغه‌ها را متصل کنید تا کودکتان با دست زدن به آن‌ها سرگرم شود. درون تشک نیز می‌توانید از عروسک‌ها مورد علاقه فرزندتان استفاده کنید تا از آن‌ها استفاده نماید. برخی برای تزیین تشک‌ها بازی، از نورها رنگی استفاده می‌کنند اما باید در نظر داشته باشید، این نورها برای بینایی کودکان خطرناک هستند و ممکن است باعث ایجاد مشکل در آن‌ها شود؛ و از طرفی برقی که از داخل آنها می‌گذرد نیز ممکن است خطرساز باشد.

جمع بندی

کودکان علاقه به بازی و سرگرمی دارند و بهتر است این بازی و سرگرمی کودکان در محیطی امن صورت بگیرد تا خطری کودک را تهدید نکند. به همین دلیل، تشک‌ها بازی رواج یافتند. برخی از والدین علاقه دارند تا دوخت تشک بازی کودک خود را خودشان انجام دهند. به همین دلیل، در این مقاله، ما به شما روشی را معرفی کردیم تا با استفاده از آن بتوانید تشک مورد علاقه فرزندتان را ایجاد کنید. برای تزیین تشک نیز می‌توانید از عروسک‌ها مختلف و اسباب‌بازی‌ها گوناگون که مورد علاقه کودکتان است استفاده کنید تا آن‌ها در تشک بازی خود احساس راحتی داشته باشند و از بازی‌ها خود لذت ببرند. از طرفی وقتی کودکانتان در این تشک‌ها بازی حضور دارند، خیال شما نیز راحت‌تر است و می‌توانید به کارها خود رسیدگی کنید.

سوالات متداول شما عزیزان

این مطلب را به اشتراک بگذارید:

ارتباط با مشاوران بالونیا

مشاوران ما آماده پاسخگویی به سوالات شما عزیزان می باشند

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *