نوشیدنی مقوی برای کودکان

نوشیدنی های مقوی برای کودکان

تهیه نوشیدنی های مقوی برای کودکان یکی از واجبات برنامه غذایی آنهاست؛ چون کم اشتهایی و بد غذایی کودک معمولاً یکی از مهم‌ترین مشکلات والدین است. ممکن است کودک شما نیز حین خوردن غذا بهانه‌گیر شود یا لجبازی کند. نکته‌ای که ممکن است برای شما به عنوان والدین اهمیت داشته باشد، میزان غذا و کیفیت آن از نظر مواد مغذی مورد نیاز کودک شماست. کودک شما در مرحله‌ای از رشد نیاز به دریافت طیف وسیعی از املاح و مواد مغذی دارد. به همین دلیل لازم است تا توجه ویژه‌ای به خوراک کودک خود داشته باشید. نوشیدنی مقوی برای کودکان یکی از ساده‌ترین مواد غذایی هستند که کودک را می‌توان مجاب به خوردن آن کرد. خانه کودک بالونیا در این مقاله قصد دارد تا نوشیدنی های مقوی برای کودکان را به همراه دستور تهیه آن در اختیار شما والدین عزیز قرار دهد. با ما همراه باشید.

انواع نوشیدنی مقوی برای کودکان

تأمین کلسیم، آهن، آنتی اکسیدان و سایر مواد مغذی در بدن کودکان علاوه بر افزایش انرژی آنها در انجام بازی، یادگیری بهتر، باعث بهبود وضعیت نمودار رشد آنها می‌شود. کودکان معمولاً به طعم غذاهایی علاقه دارند که با سایر مواد غذایی متفاوت است. برای مثال کودکان ترجیح می‌دهند خوراکی‌هایی مثل چیپس، پفک، شکلات و آبمیوه‌های صنعتی را میل کنند. در صورتی که مصرف این خوراکی‌ها میل آنها به مواد غذایی سالم را کاهش داده و به مرور باعث بیماری‌های مختلف در ارگان‌های مختلف بدن آنها می‌شود. به همین جهت با تأمین مواد غذایی سالم می‌توان سیستم گوارشی آنها را به مصرف مواد غذایی سالم عادت داد. در ادامه چندین نوشیدنی مقوی برای کودکان به همراه دستور تهیه مناسب برای کودکان را شرح می‌دهیم.

آب سیب، چغندر و هویج

این ترکیب یکی از بهترین نوشیدنی های مقوی برای کودکان است که همه بچه‌ها عاشقش هستند. ترکیب این سه ماده نوشینی بسیار مقوی و غنی از آنتی اکسیدان‌ها، فیبر، ویتامین C، آهن، منیزیم و ویتامین A است.

مواد لازم و طرز تهیه:

  • یک عدد سیب
  • دو عدد هویج
  • نصف چغندر

برای تهیه این نوشیدنی مقوی برای کودکان خوشمزه، اول تمامی میوه‌ها و سبزیجات را به دقت شسته و پوست سخت آنها را بگیرید. سپس با دستگاه آبمیوه‌گیری آبگیری کنید. برای سرو آن هم این نکته مهم را در نظر داشته باشید که بچه‌ها به‌ظاهر خوردنی‌ها اهمیت می‌دهند. از نی و تزیین لیوان با میوه هم استفاده کنید تا با اشتهای کامل این نوشیدنی مقوی را بخورند.

آب سیب و لیمو نوشیدنی مقوی برای کودکان

آب سیب و لیمو

ترکیب آب سیب و لیمو سرشار از مواد مغذی از جمله ویتامین C، فیبر، کلسیم، پتاسیم و منیزیم است. این نوشیدنی به سلامت دستگاه گوارش، تنفس و شفافیت پوست کمک می‌کند. همچنین به دلیل داشتن ویتامین c میزان آنتی اکسیدان در بدن کودک افزایش یافته و از امکان ابتلا به بیماری‌های ویروسی نیز جلوگیری می‌کند.

مواد لازم و طرز تهیه:

  • 2 عدد سیب
  • نصف لیمو

میوه‌ها را شسته و به قطعات کوچک‌تری تقسیم کنید و با دستگاه آبمیوه گیر آبگیری کنید. این آب میوه خوشمزه و خوش خوراک در کنار یک لیست بلند بالا از نوشیدنی های هیجان انگیز دیگر در بالونیا، بهترین کافه کودک در تهران تهیه می‌شود و در اختیار کودکان قرار می‌گیرد.

آب سیب و توت فرنگی

این نوشیدنی قطعاً به دلیل طعم منحصر به فرد و خاصی که دارد، به یکی از نوشیدنی های مقوی برای کودکان تبدیل شده که بسیار مورد علاقه آنهاست. این نوشیدنی مقوی برای کودکان سرشار از ویتامین C، فیبر و آنتی اکسیدان‌ها است. افزایش و تأمین ویتامین C در بدن کودکان تأثیر زیادی در بهبود جذب آهن و مواد مغذی در بدن او دارد. علاوه بر این، احتمال ابتلا به بیماری‌های عفونی و در نهایت سرطان در کودکان را کاهش می‌دهد.

مواد لازم و طرز تهیه:

  • دو لیوان توت فرنگی
  • یک عدد سیب

ابتدا توت فرنگی‌ها را به دقت بشویید. برای شستن توت فرنگی حتماً آنها را از قبل خیس بدهید تا آلودگی در بافت میوه باقی نمانده باشد. سپس توت فرنگی‌ها را به همراه یک عدد سیب در مخلوط کند بریزید تا کامل آبگیری و له شوند. این نوشیدنی گوارا نوش جان کودکتان.

معجون بادام و عسل

یکی از مغذی‌ترین و خوش طعم ترین معجون ها و نوشیدنی های مقوی برای کودکان که سرشار از مواد مغذی، کلسیم و آنتی اکسیدان این معجون است. با مصرف هفته ای چند بار از این معجون رشد و نمو کودکان در سنین رشد بهبود یافته و قوه یادگیری آنها نیز تقویت می‌شود. این معجون یکی از نوشیدنی های مورد علاقه کودکان در سنین مختلف است که خانه کودک بالونیا برای کودکان سرو می‌شود.

مواد لازم و طرز تهیه:

  • عسل
  • آب
  • بادام

یک پیمانه بادام را 5 الی 6 ساعت قبل از مصرف خیس کنید تا حجم آن افزایش پیدا کند. سپس آب بادام را خالی کرده و آن را با 4 پیمانه آب در مخلوط کن، 3 دقیقه مخلوط کنید. مخلوط به دست آمده را از صافی رد کنید و در یک لیوان بریزید تا شیر بادام حاصل شود. در مرحله آخر مقداری عسل با توجه به ذائقه فرزند خود به آن اضافه کنید.

نوشیدنی ‎های مفید برای سلامت بدن کودکان

معجون آب و مغزیجات

این معجون بسیار خوش طعم و مفید برای کودکان در سنین رشد است که میزان مواد مغذی لازم برای بدن را تأمین می‌کند. پیشنهاد می‌کنیم که حتماً طبق دستوری که در ادامه آورده‌ایم برای کودکتان درست کنید.

مواد لازم و طرز تهیه:

  • آب
  • نبات
  • مغزیجات
  • آرد گندم

به اندازه یک قاشق غذاخوری مغزیجات مختلف از جمله، بادام، پسته، فندق، گردو و… را با یکدیگر مخلوط کرده و آسیاب کنید و درون یخچال قرار دهید. سپس دو قاشق مرباخوری آرد گندم را با یک قاشق چای‌خوری نبات و مخلوط آجیل‌های ذکر شده را با 30 سی‌سی آب روی شعله ملایم قرار دهید. به مدت یک ربع مواد را دائماً به هم بزنید تا ته نگیرد. این کار را تا جایی که این معجون به شکلی همانند فرنی تبدیل شود، ادامه دهید.

شیره انگور و آب

دو قاشق غذا خوری شیره انگور را با یک لیوان شیر نسبتاً گرم مخلوط کنید. این نوشیدنی مقوی برای کودکان را هر شب قبل از خواب به کودک بدهید. با مصرف شیر اشتهای کودکانی که دچار سوء هاضمه هستند و اشتهای کمی دارند، افزایش می‌یابد. همچنین شیره انگور تأثیر بسیار زیادی در جلوگیری و درمان کم خونی کودکان دارد.

معجون میوه و شیر

میوه و سبزیجات بخش مهمی از رژیم غذایی کودک شما را برای تأمین مواد مغذی تشکیل می‌دهند. مصرف تمامی این مواد مغذی برای رشد کودک ضروری است. برای اطمینان از داشتن یک رژیم غذایی متعادل والدین باید آب میوه و سبزیجات را به مقدار مناسب در رژیم غذایی کودک خود جای دهند. تا از این طریق اطمینان حاصل کنند که رشد کودک و تغذیه او در خطر نباشد.

مواد لازم و طرز تهیه:

  • سیب (1 عدد متوسط)
  • جوی پخته شده له شده (½ فنجان)
  • دارچین (½ قاشق چایخوری)
  • کره بادام (1 قاشق غذاخوری)
  • شیر نارگیل (½ فنجان)
  • آب سرد (½ فنجان)

کلیه مواد ذکر شده در بالا را با یکدیگر در مخلوط کن با یکدیگر مخلوط کنید. معجون را دو الی 3 بار در هفته برای کودکان آماده کنید. این معجون بمب انرژی کودکان و تأمین کننده کافی و بسیار مناسبی برای کودکان است. به‌گونه‌ای که تا حد قابل توجهی پروتئین، کلسیم، ویتامین c و آنتی‌اکسیدان را برای کودکان تأمین می‌کند.

شیر یک نوشیدنی مقوی برای کودکان

معجون مقوی شیر و خرما

بدن کودکان برای رشد و پویایی به مواد غذایی و نوشیدنی‌های مفید نیاز دارد، یک نمونه نوشیدنی مقوی برای کودکان ترکیبی از شیر، خرما و عسل است. خوردن نوشیدنی با شیر برای کودکان در وعده صبحانه به دلیل داشتن کلسیم فراوان موجب استحکام دندان‌ها و استخوان‌ها می‌گردد، علاوه بر آن پروتئین، پتاسیم، منیزیم و فیبر سرشاری که در این نوشیدنی وجود دارد، آن را غنی‌تر نموده است، بنابراین این معجون یک نوشیدنی عالی برای صرف در وعده صبحانه برای کودکان محسوب می‌گردد که به سلامت آنها کمک می‌کند.

مواد لازم و طرز تهیه:

  • خرما
  • شیر
  • عسل

برای تهیه این معجون قوی و پرخاصیت دو لیوان شیر را به همراه یک لیوان خرمای تازه له شده با هم مخلوط کنید و یک قاشق غذاخوری عسل را به آنها بیفزاید، حال ترکیب را درون مخلوط‌کن بریزید، اکنون اجازه دهید ترکیب به خوبی با یکدیگر مخلوط گردند تا به حالت صاف و یکنواختی برسند. حال معجون را درون لیوان بریزد، می‌توانید برای تحریک بیشتر کودک و خوردن این نوشیدنی، آن را با بادام زمینی و برگ‌های نعناع تزیین نماید.

نوشیدنی بلوبری

نوشیدنی بلوبری با داشتن ترکیبات سالم و خوشمزه برای کودکان بسیار سودمند است. این معجون خوش طعم از مواد مغذی همانند بلوبری، موز، شیر و… درست می‌شود. می‌توان این نوشیدنی را در وعده صبحانه کودک گنجاند چرا که سرشار از ویتامین c، فیبر، ویتامین  k و املاح مقوی می‌باشد، از این رو به یکی از نوشیدنی های مفید برای سلامت بدن کودک تبدیل شده است.

مواد لازم و طرز تهیه:

  • بلوبری
  • موز
  • شیر سویا یا شیر کاکائو
  • عسل
  • وانیل

ابتدا بلوبری‌ها را از ساقه جدا کنید و به اندازه نصف لیوان از آنها را بردارید و در مخلوط کن بریزید، اکنون یک موز را خرد کنید و به ظرف بلوبری‌ها اضافه نماید. یک سوم لیوان شیر را با یک قاشق غذاخوری عسل و یک قاشق چایخوری وانیل حسابی ترکیب کنید، حالا ترکیب به دست آمده را به ظرف حاوی بلوبری و موز اضافه کنید. اکنون دکمه مخلوط کن را بزنید تا ترکیب به خوبی مخلوط شده و آماده استفاده گردد. می‌توان برای جذابیت بیشتر این نوشیدنی به تزیین آن با برگ نعناع یا بلوبری پرداخت، اگر دوست دارید طعم این نوشیدنی مقوی برای کودکان متنوع‌تر گردد می‌توان به آن مواد دیگری مانند دوغ، آب نارگیل و… اضافه کنید.

نوشیدنی انبه و خامه

نوشیدنی مقوی برای کودکان که در وعده صبحانه یا میان وعده‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد، نوشیدنی ترکیبی انبه و خامه می‌باشد که سرشار از فیبر، کربوهیدرات، پتاسیم، ویتامین c  و… است. این نوشیدنی بسیار انرژی‌زا و خوش طعم می‌باشد و کودکان می‌توانند به عنوان دسر هم آن را استفاده کنند.

مواد لازم و طرز تهیه:

  • انبه
  • خامه
  • شیر
  • عسل

ابتدا پوست و هسته یک عدد انبه را جدا کنید و آن را به قسمت‌های کوچک تقسیم کنید، نصف لیوان خامه را با نصف لیوان شیر با دو قاشق غذاخوری عسل ترکیب نماید، حالا قطعات انبه را با این ترکیب مخلوط کنید و داخل همزن بریزید. حالا معجون را در لیوان بریزید تا کودکتان از این نوشیدنی خوشمزه بنوشند و از طعم آن لذت ببرد.

 نوشیدنی آووکادو و موز

نوشیدنی مقوی و پرخاصیت که امکان تهیه آن برای کودکتان بسیار راحت است، از طریق ترکیب آووکادو با موز درست می‌شود. طعم و مزه استثنایی این نوشیدنی مورد پسند بسیاری از بچه‌ها قرار می‌گیرد. این نوشیدنی از آن جهت برای سلامت کودکان مفید است که آووکادو از پروتئین‌ها و چربی‌های سالم برخوردار می‌باشد، به همین دلیل این نوشیدنی برای تقویت عضلات کودک مناسب است، همچنین موز با داشتن فیبر، ویتامین c و پتاسیم تاثیر زیادی بر سلامت قلب و سیستم ایمنی کودکان دارد. از این رو خوردن نوشیدنی آووکادو و موز در وعده صبحانه کودک شما را سالم و قوی می‌سازد.

مواد لازم و طرز تهیه:

  • آووکادو
  • شیر سرد
  • عسل
  • موز
  • وانیل

یک عدد آووکادو را با یک موز همراه با یک لیوان شیر، عسل و مقداری وانیل درون ظرف مخلوط کن بریزید، بعد از گذشت چند ثانیه مواد به خوبی با هم مخلوط می‌شوند، اکنون این نوشیدنی خوشمزه و انرژی‌زا آماده است تا دلبندتان آن را میل کند.‌

نوشیدنی میوه ای مقوی برای کودکان

نوشیدنی موز، عسل و فندق

بچه‌ها عاشق تنقلات شیرین هستند، این نوشیدنی شیرین و خوشمزه است و باب دل کودکان می‌باشد. بنابراین برای تهیه یک نوشیدنی مقوی برای کودکان می‌توانید از موز، عسل، فندق و… استفاده نمایید. از جمله املاح موجود در این نوشیدنی پتاسیم و آهن است که تأثیر زیادی در کم خونی دارد.

مواد لازم و طرز تهیه:

  • موز
  • فندق
  • شیر
  • عسل

یک عدد موز را پوست بگیرد و خرد کنید، برای آن که نوشیدنی طعم بهتری داشته باشد موزهای خرد شده را فریز کرده، پنج فندق را با یک لیوان شیر و یک قاشق غذاخوری عسل در مخلوط کن بریزید، موزهای له و فریز شده را به این ترکیب اضافه کنید، اکنون مخلوط کن را روشن کنید تا نوشیدنی خوشمزه‌تان آماده شود.

نوشیدنی شیر و انجیر

یکی از بهترین نوشیدنی‌ها برای تقویت قوای بدن کودکان، نوشیدنی شیر و انجیر است. این معجون برای کودک یک ساله بسیار مناسب است، همچنین با داشتن پتاسیم، انواع ویتامین‌ها، پروتئین، آهن و… موجب رفع کم خونی و باز نمودن اشتهای آنها می‌گردد.

مواد لازم و طرز تهیه:

  • شیر
  • انجیر خشک
  • گلاب

برای درست کردن این معجون، بهتر است از دو روز قبل ۶ عدد انجیر را به خوبی بشوید و سپس آنها را نصف کرده و در شیر بریزید و بگذارید تا حسابی خیس بخورند. بعد از اطمینان از خیس خوردن انجیرها آنها را در میکسر بریزید و به آن گلاب اضافه کنید، وقتی که معجون به یکنواختی لازم رسید آن را در لیوان بریزید تا فرزندتان این نوشیدنی خوشمزه را میل کند.

معجون شیر و هویج

معجون شیر و هویج نوشیدنی مقوی برای کودکان نوپا است، همچنین این شیر طعم‌دار می‌تواند جایگزین شیر ساده باشد برای کودکانی که طعم شیر ساده را دوست ندارند. مصرف این نوشیدنی سالم موجب تقویت سیستم ایمنی بدن کودکان می‌گردد، همچنین به رفع کم خونی و عوامل بیماری‌زا کمک می‌کند.

مواد لازم و طرز تهیه:

  • هویج
  • گردو
  • بادام
  • شیر
  • عسل
  • هل

ابتدا هویج را شسته و خرد کنید و به همراه ۵ عدد بادام و ۵ عدد گردو کاملا بپزید. پوست بادام‌ها را جدا کرده، حال عسل و هل را به هویج پخته شده و آجیل‌ها اضافه نمایید، اکنون مواد را در مخلوط کن ریخته و شیر را به آنها اضافه کنید، بگذارید به خوبی مخلوط شوند و سپس این معجون را در لیوان بریزید. معجون شیر و هویج به عنوان یک میان وعده لذیذ و مغذی برای کودکان محسوب می‌شود.

نکات تهیه نوشیدنی مقوی برای کودکان

از آنجایی که بچه‌ها نسبت به آنچه می‌خورند و می‌نوشند بهانه‌گیری و لجاجت می‌کنند. همچنین از خوردن برخی از مواد غذایی امتناع می‌کنند خوراندن برخی از مواد غذایی از نوشیدنی های مقوی برای کودکان می‌تواند برای شما والدین چالش سخت باشد. اگر بتوانید نوشیدنی خوش طعمی را برای او فراهم کنید باعث خواهد شد تا در برابر آن مقاومت نکند و به راحتی آن را بنوشند. به یاد داشته باشید که نباید آبمیوه‌ها را جایگزین میوه و سبزیجات تازه کنید. آبمیوه‌ها را می‌توان به عنوان مکملی اضافی برای تأمین مواد مغذی در رژیم غذایی کودک خود گنجاند.

در ادامه خانه کودک بالونیا نکاتی را عنوان خواهد کرد که راه چالش بر انگیز تهیه و وادار کردن کودک به نوشیدن را برای شما والدین آسان‌تر کند.

  • با کودکان در درست کردن آبمیوه مشارکت کنید.
  • برای کاهش مزه‌ی آن مقداری آب به آبمیوه اضافه کنید.
  • در فصول گرم، آبمیوه را به صورت یخمک و بستنی میوه‌ای در آورید تا با این روش آنها را مجاب به خوردن آن کنید.
  • آبمیوه را در لیوان‌های زیبا و یا رنگی سرو کنید تا آن‌ها به نوشیدن آن تمایل پیدا کنند.
  • حواس او را به هنگام نوشیدن به سویی دیگر منعطف کنید تا کمتر متوجه مزه‌ی آن شود. برای مثال هنگام دیدن کارتون به او نوشیدنی دهید.
  • خانه کودک بالونیا با توجه به اهمیت سلامت کودکان همواره در برنامه غذایی کودکان و جهت تأمین انرژی آنها نوشیدنی های سالم و معجون های خوش طعم و مقوی نیز سرو می‌کند.

مواد مغذی لازم در نوشیدنی های مقوی برای کودکان

کودک شما برای رشد و نمو نیازمند دریافت مواد مغذی از طریق غذا می‌باشد. اگر رشد کامل کودک برای شما اهمیت دارد باید بدانید که او دقیقاً به چه موادی نیاز دارد و چه مواد غذایی تأمین‌کننده‌ی آن است. بسیاری از والدین از قرص و شربت‌ها برای تغذیه این مواد مغزی استفاده می‌کنند. کودکان معمولاً علاقه چندانی به دریافت شربت و یا قطره‌ها ندارند. از این رو خانه کودک بالونیا توصیه می‌کند مواد غذایی طبیعی که سرشار از مواد مغذی ارگانیک هستند را در اختیار کودک خود قرار دهید. کودک برای رشد به مواد مغذی زیر نیازمند است.

کلسیم در نوشیدنی های مقوی برای کودکان

کلسیم

کلسیم یکی از مواد مغذی ضروری بدن است. این ماده بر سلامت و رشد استخوان و دندان‌های کودک شما تأثیرگذار است. از این رو ضروری است تا در برنامه غذایی کودک شما این ماده‌ی مغذی به صورت دائمی گنجانده شود. در اکثر معجون‌ها و نوشیدنی های مقوی برای کودکان شیر هم هست که کلسیم مورد نیاز بدن کودک را تامین می‌کند. برای افزایش میزان کلسیم در بدن کودک نیازی نیست که از همان کودکی این روند را با مصرف قرص و کپسول‌ها شروع کنید. برای تأمین میزان کافی کلسیم می‌توانید در وعده غذایی کودکان مواد غذایی طبیعی و سالم حاوی کلسیم را قرار دهید.

آهن

آهن نقش بسیار مهمی را در بدن انسان‌ها ایفا می‌کند. این ماده سبب انتقال خون و اکسیژن به اندام‌ها می‌شود. این ماده برای عملکرد مناسب مغز و عضلات بدن ضروری است. علاوه بر این، مصرف میزان کافی آهن تأثیر بسیار زیادی در رشد کافی و جذب بهتر ویتامین‌ها در بدن ایفا می‌کند. به‌گونه‌ای که کمبود آن در بدن باعث کاهش افت انرژی کودک، ضعف کودک، رشد ناکافی و جذب کم‌تر سایر ویتامین‌ها می‌شود.

فیبر

فیبر جزء موادی است که به گوارش و هضم غذا کمک می‌کند. به یاد داشته باشید سیستم گوارش سالم نشان‌دهنده‌ی سیستم ایمنی سالم است. پس از اهمیت این ماده بر سلامت دستگاه گوارش و تأثیر آن بر سیستم ایمنی غافل نشوید. با تأمین فیبر بدن کودکان آنها می‌توانند بدون احساس ناراحتی و درد در شکم، معده و روده سایر مواد غذایی لازم برای سلامتی را مصرف کنند. در غیر این صورت در بلند مدت دچار بیماری‌های سوء هاضمه و دردهای شکمی مزمن خواهند شد.

پروتئین

پروتئین یکی از ماده‌های مغذی ضروری برای بدن ماست. 16 درصد از وزن بدن ما انسان‌ها از پروتئین تشکیل شده است. این ماده به رشد و نگهداری بدن کودک شما کمک می‌کند. پروتئین در ماهیچه‌ها ذخیره شده و به عنوان آنزیم، هورمون و انتقال‌دهنده سایر مواد مغذی در بدن عمل می‌کند. علاوه بر این، مصرف پروتئین طبیعی در مواد غذایی باعث بهبود رشد کافی کودکان و عملکرد صحیح ارگان‌های بدن آنها می‌گردد.

آنتی اکسیدان

آنتی اکسیدان‌ها به پیشگیری از بیماری‌های خاص کمک می‌کنند؛ بنابراین هنگام تهیه نوشیدنی مقوی برای کودکان حتماً توجه کنید که از میوه‌های سرشار از آنتی اکسیدان استفاده کنید. این ماده سیستم ایمنی بدن ما را برای مبارزه با حملات ویروسی توانمند می‌کند. همچنین باعث تقویت بدن در برابر عوامل بیماری زا نیز می‌شود. با تقویت سیستم ایمنی تا حد قابل توجهی از بروز و ابتلا به بیماری‌های ویروسی و عفونی در بدن می‌توان جلوگیری کرد. در صورتی که به میزان کافی بدن کودکان مواد غذایی حاوی آنتی اکسیدان دریافت کند، بدن او در برابر بیماری‌ها مقاوم‌تر خواهد شد.

سوالات متداول شما عزیزان

این مطلب را به اشتراک بگذارید:

ارتباط با مشاوران بالونیا

مشاوران ما آماده پاسخگویی به سوالات شما عزیزان می باشند

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *