بازی با بادکنک و پارچه

بازی با بادکنک و پارچه برای کودکان

بازی با بادکنک همیشه برای بچه ها جالب و هیجان انگیز بوده است. اگر کودک خردسالی دارید؛ می‌توانید هم برای افزایش قدرت تمرکز و هوش و هم برای تخلیه انرژی، بازی با بادکنک و پارچه را برای او فراهم کنید. این سرگرمی، می‌تواند ساعت ها کودک را سرگرم کند. در ادامه روش انجام این بازی را ذکر خواهیم کرد.

بازی با بادکنک و پارچه چگونه است؟

همان‌طور که می‌دانید، بادکنک بسیار آهسته حرکت می‌کند؛ بنابراین حفظ تعادل آن برای کودک هم کاری نسبتاً سخت و هم هیجان انگیز است. برای این کار، می‌توانید تکه پارچه ای تهیه کرده و بادکنک را روی آن قرار دهید. حالا از کودک بخواهید بادکنک را همراه با پارچه حرکت دهد. اگر بادکنک حین حرکت از روی پارچه بیفتد؛ این خطای بازی تلقی می‌شود. قوانین باز با بادکنک را قبل از اجرای بازی به کودک گوشزد کنید؛ بنابراین او تمام تلاش خود را برای رعایت کردن این قوانین و بردن بازی خواهد کرد.

بازی با بادکنک و پارچه برای کودکان همان طور که از اسم آن مشخص است، برای کودکان جذاب خواهد بود و نیازی به تجهیزات و امکانات پیچیده ندارد. شما می‌توانید با هزینه بسیار پایین، مهارت های کودک را تقویت کنید؛ بنابراین اصلاً لزومی ندارد که برای این کار به سراغ خرید اسباب بازی های گران قیمت بروید.

بازی با بادکنک و پارچه برای بچه ها

نحوه انجام بازی با بادکنک و پارچه

نحوه انجام بازی به این صورت است که از دو کودک بخواهید بادکنک را با استفاده از یک پارچه حمل کرده و در مسیر مشخصی پیش ببرند. در آخر باید بادکنک را داخل سبدی بیندازند. بازی های بادکنکی برای همه بچه ها جذابیت خاصی دارند. شما می‌توانید به راحتی این بازی را با کودکان دو ساله انجام دهید. حتی اگر پارچه ای در دسترس ندارید؛ می‌توانید از روزنامه هم برای این کار، استفاده کنید. هر چقدر کودک بادکنک های بیشتر را داخل سبد بیندازد، امتیاز او بالاتر می‌رود. این بازی را بچه ها معمولا در خانه بازی هم یاد میگیرند. بسیار ساده است شما هم امتحان کنید.

فواید بازی با بادکنک و پارچه

 

هر بازی به نوبه خود در جهت افزایش قدرت تمرکز، افزایش مهارت های فردی کودک و بسیاری از موارد دیگر تأثیرگذار است‌. به طور کلی فواید بازی با بادکنک و پارچه برای بچه ها عبارت‌اند از:

افزایش دقت و تمرکز کودک

این بازی دقت و توجه کودک را افزایش داده و حرکات بدن را به خوبی کنترل می‌کند. علاوه بر این، کودک با این بازی صبر را هم تمرین می‌کند؛ چرا که با انجام این بازی، کودکان متوجه می شوند که برای رسیدن به هدف و نگه داشتن بادکنک روی پارچه، باید آرام تر حرکت کنند، صبور باشند و سریع ندوند.

تمرین ارتباط و تعامل با دیگران

یکی دیگر از فواید بازی با بادکنک و پارچه، تمرین ارتباط برقرار کردن و انجام کار گروهی است. کودک در این بازی باید با کودکی دیگر همکاری داشته باشد تا بتواند بادکنک را به نقطه مشخص شده منتقل کند؛ بنابراین به راحتی نتیجه می‌گیرد که برای رسیدن به اهداف خود، گاهی نیاز است با دیگران تعامل خوبی برقرار کند.

سرگرم شدن کودک

از تقویت مهارت های فردی و افزایش تمرکز و توجه که بگذریم؛ بازی با بادکنک و پارچه، می‌تواند کودک را ساعت ها سرگرم کند. آن ها برای تخلیه انرژی، نیاز به انجام بازی و سرگرمی دارند. البته نوع بازی اهمیت دارد؛ و باید بسیار مهیج و سرگرم کننده باشد تا بچه ها از انجام آن به سرعت خسته نشوند. بازی با هم سن و سالان و انجام فعالیت های گروهی، برای آن ها لذت بخش تر است و این بازی هم جزء همین گزینه ها محسوب می‌شود.

فواید بازی کودکانه با بادکنک و پارچه

افزایش حس شادی و نشاط در کودک

کودکان با انجام بازی با بادکنک و پارچه بسیار هیجان زده می شوند؛ چرا که هر لحظه امکان افتادن بادکنک از روی پارچه وجود دارد؛ بنابراین نوعی احساس ترس همراه با هیجان، باعث ایجاد حس نشاط و شادی در آن ها خواهد شد. این همان شادی وصف ناپذیری است که تنها در دنیای شیرین کودکی می‌توان آن را تجربه کرد.

جمع بندی

همان‌طور که در این مقاله ذکر کردیم؛ بازی های بسیار مهیجی وجود دارند که نیازمند امکانات خاصی نیستند. برای این کار اصلاً لزومی ندارد به سراغ اسباب بازی های گران قیمت برای تقویت هوش و استعداد کودک بروید. با انجام کارهای ساده در منزل هم می‌توانید روی افزایش قدرت تمرکز، توجه و افزایش مهارت های فردی کودک کار کنید.

بازی با بادکنک، تنها یکی از هزاران بازی شاد و مهیجی است که به هیچ امکانات خاصی نیاز ندارد. اگر ترجیح می‌دهید کودک شما این بازی های مهیج را با دیگر هم سن و سال های خود در مکانی مثل مهد کودک انجام دهد؛ ما به شما خانه بازی بالونیا را پیشنهاد می‌ کنیم. در این خانه بازی اکثر سرگرم ها و فعالیت های مناسب گروه سنی کودک تدارک دیده شده‌اند و از همه مهم تر، اکثر بازی ها به صورت گروهی انجام می شوند. شما می‌توانید کودک خود را به خانه بازی بالونیا سپرده و با خیال راحت به انجام کارهای شخصی خود برسید. در این خانه بازی مکان دنج و راحتی هم برای والدین در نظر گرفته شده است تا بتوانند ساعاتی را در آرامش کامل، سپری کنند.

سوالات متداول شما عزیزان

این مطلب را به اشتراک بگذارید:

ارتباط با مشاوران بالونیا

مشاوران ما آماده پاسخگویی به سوالات شما عزیزان می باشند

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *