بازی با بادکنک

بازی با بادکنک برای کودکان

بازی با بادکنک یکی از بهترین سرگرمی‌های کودکان است. شاید بتوان گفت که انجام بازی، بهترین راه برای پرورش و رشد کودکان است، چرا که آن‌ها از انجام آن لذت می‌برند و با علاقه و انگیزه، مهارت‌های مختلف را در هنگام بازی کردن یاد می‌گیرند. کودکان عاشق بادکنک‌ها هستند، زیرا آن‌ها رنگارنگ‌اند و با کنار هم قرار گرفتن می‌توانند حتی تاریک‌ترین فضاها را نیز به پناهگاهی برای سرگرم شدن تبدیل کنند.

علاوه بر این بادکنک‌ها بسیار مقرون به صرفه و قابل دسترسی‌اند. انجام انواع بازی با بادکنک می‌تواند یک فعالیت سرگرم کننده برای کودکان باشد که می‌توانید آن را هم در خانه و هم خارج از خانه انجام دهید و اوقات خوشی را با کودکان سپری کنید. اگر شما نیز به دنبال راهی مهیج برای سرگرم کردن فرزندانتان هستید، بادکنک بازی می‌تواند گزینه مناسب برای این کار باشد. در ادامه با ما همراه باشید تا بیشتر با بازی‌های بادکنکی آشنا شویم.

انواع مسابقه با بادکنک

شما می‌توانید انواع بازی های بادکنکی را چه در منزل و چه در محیط بیرون ترتیب دهید و اوقات خوشی را برای کودکان خود رقم بزنید. از بازی با بازی با بادکنک باد شده گرفته تا بازی با بادکنک و لیوان و حتی ترکاندن بادکنک ها.

بازی با بادکنک دونفره

مسابقه بادکنک ترکاندن

اگر تعداد کودکان زیاد است و می‌خواهید برای سرگرمی بچه ها از بادکنک استفاده کنید می‌توانید بازی های بادکنکی چند نفره مثل ترکاندن بادکنک ها را امتحان کنید. از کودکان بخواهید تا هر کدام یک بادکنک باد کنند یا خودتان این کار را انجام دهید. تعداد بادکنک ها باید با تعداد کودکان هم اندازه باشد. سپس نام هر کودک را روی بادکنک بنویسید. از کودکان بخواهید تمام بادکنک ها را در وسط اتاق بازی قرار دهند. این کار باید در فضای بسته مثل خانه بازی کودک مارکیز یا در منزل انجام شود. به کودکان سی ثانیه وقت بدهید و از آنها بخواهید با پریدن روی بادکنک ها آنها را بترکانند و پس از 30 ثانیه کودکانی که بادکنک آنها ترکیده را از بازی خارج کنید. سپس بازی را با تعداد کودکانی که بادکنک آنها سالم است ادامه دهید. این بار به جای 30 ثانیه به آنها 20 ثانیه مهلت بدهید. در نهایت آخرین نفری که بادکنک سالم داشته باشد برنده مسابقه خواهد بود.

مسابقه بادکنک و قاشق

این مسابقه می‌تواند یک بازی عالی برای دو یا چند کودک باشد و بهتر است در فضای باز و خارجی انجام شود. این بازی با بادکنک برای بچه ها به نوعی شبیه مسابقه قاشق و تخم مرغ است، اما در عوض باید از بادکنک استفاده کنید. اولین کودکی به خط پایان می‌رسد برنده است. اگر بادکنک به زمین افتاد یا ترکید، بازیکن باید به ابتدای مسیر برگشته و از اول بازی را شروع کند.

انواع بازی با بادکنک برای کودکان

بادکنک‌ها ابزارهایی ارزان و در عین حال سرگرم کننده برای بازی با کودکان هستند. کودکان برای بازی با بادکنک می‌توانند به همراه شما به خانه بازی کودک بیایند و با حجم زیادی از بادکنک‌های بزرگ و جذاب مواجه شوند یا در کنار دوستانشان، طیف گسترده‌ای از بازی‌ها و فعالیت‌های سرگرم کننده را در خانه یا فضای باز (بوستان‌ها و یا حیاط خانه) تجربه کنند. با انجام این بازی بی‌خطر، هم خودتان و هم کودکانتان لذت خواهید برد. بهتر است در طول انجام بازی‌های کودکانه با بادکنک، به فعالیت‌های کودکتان نظارت داشته باشید و از ایمنی بازی‌ها اطمینان حاصل کنید. در ادامه چند نمونه محبوب از بازی با بادکنک برایتان شرح داده‌ شده است.

میوه‌های بادکنکی

می‌توانید در خاله بازی این بازی کودکانه با بادکنک را انجام دهید و یک مهمانی میوه‌ای با بچه‌ها برگزار کنید. به عنوان مثال می‌توانید با استفاده از مقوای سبز برای بادکنک نارنجی برگ برش دهید و یک پرتقال درست کنید، یا بادکنک‌های بنفش را به صورت حبه‌های انگور در کنار هم قرار دهید. بچه‌ها معمولاً در ساخت این کاردستی و تزئینات بسیار هیجان داشته و کمک می‌کنند. بادکنک بازی همان قدر که برای بچه‌ها جذاب است می‌تواند برای شما نیز سرگرم کننده باشد.

بادکنک سورپرایز

بازی با بادکنک برای بچه ها

در این بازی کودکانه با بادکنک، تعدادی بادکنک تهیه کرده و در آن‌ها تعدادی آیتم مانند انواع خوراکی‌هایی مثل آب‌نبات و شکلات‌های کوچک، یادداشت‌ها و اسباب‌بازی‌های ریز و… قرار دهید. سپس بادکنک‌ها را در اختیار بچه‌ها قرار داده و از آن‌ها بخواهید آن‌ها را منفجر کنند و جایزه خود را به دست آورند.

این مقاله را از دست ندهید: نکات جشن تولد در خانه

تنیس با بادکنک

در این مدل از بازی های بادکنکی باید تعدادی تنیس و بادکنک تهیه کنید. می‌توانید از دسته‌های تنیس استفاده کرده، یا با استفاده از مقواهای ضخیم یا چوب‌های نازک، تنیس بسازید و در اختیار بچه‌ها قرار دهید. بادکنک‌ها را از سقف آویزان کنید. سپس از بچه‌ها بخواهید با تنیس‌ها به بادکنک‌ها ضربه بزنند. این بازی با بادکنک برای کودکان می‌تواند بسیار مهیج باشد. مخصوصاً در شرایطی که تعداد بچه‌ها زیاد باشد. فقط توجه داشته باشید که فضایی رقابتی ایجاد نشود و هدف تنها سرگرم شدن و بازی باشد.

ساخت ماشین بادکنکی

این بازی با بادکنک را کودکان بسیار دوست خواهند داشت و همچنین یک راه مناسب برای استفاده از وسایل دور ریختنی است. برای انجام این بازی، یک بطری بردارید و در سر و انتهای آن دو سوراخ ایجاد کنید و بعد از قرار دادن محورها، چهار در بطری را برای چرخ‌های ماشین قرار دهید. حالا نوبت به استفاده از بادکنک می‌رسد. یک سوراخ در بالای بطری ایجاد کنید و یک نی در آن قرار دهید به طوری که یک سر نی از سر بطری خارج و انتهای آن را با استفاده از گیره مناسب مسدود کنید و سر دیگر آن از سوراخ ایجاد شده خارج شود. یک بادکنک باد کرده و به انتهای خارج شده از سوراخ وصل کنید و آن را محکم ببندید تا هیچ هوایی از آن خارج نشود. حالا هنگامی‌که با رها کردن گیره از نی در قسمت سر بطری، ماشین به سمت جلو حرکت می‌کند. انجام این بازی می‌تواند تا حدود زیادی به افزایش مهارت در کودکان کمک کند.

قدرت بادکنک

در این بازی با بادکنک کمی علم به بازی با بادبادک اضافه می‌کنید و در نهایت کودکان با برخی فعالیت‌های حرکتی آشنا می‌شوند. این بازی برای فعالیت‌های آموزشی انفرادی و آموزش علت و معلول به کودکان گزینه‌ای عالی و مناسب است. در این بازی لازم است توپی سبک مانند توپ پینگ‌پنگ تهیه کنید و آن را روی سطحی صاف قرار دهید. سپس بادکنک را باد کنید و بعد از آن هوای آن را آزاد کرده و توپ را با استفاده از هوا حرکت دهید.

نقاشی با بادکنک

بازی با بادکنک دونفره

این بازی با بادکنک به نوعی سرگرمی حسی برای کودکان و یکی از بازی های کلاسی است. چند برگه کاغذ بردارید و بادکنک‌ها را مقدار کمی باد کنید. سپس بادکنک‌ها را در زنگ فرو ببرید و از آن‌ها برای ایجاد اشکال دایره‌ای و… در رنگ‌های مختلف استفاده کنید و به کودکان آموزش دهید که چگونه از بادکنک‌ها برای نقاشی کشیدن استفاده کنند.

از بادکنک خود محافظت کن

این نمونه از بازی کودکان با بادکنک می‌تواند انتخابی عالی برای گروه‌های 5 نفره یا بیشتر از کودکان باشد. به هر یک از بچه‌ها یک بادکنک و یک نخ یا کاموا به طول تقریبی یک متر بدهید. از بچه‌ها بخواهید بادکنک‌های خود را باد کرده و با نخ به مچ پای خود ببندند. سپس باید در حالی که تلاش می‌کنند بادکنک دیگران را بترکانند، باید از بادکنک خود نیز محافظت کنند و بدین ترتیب در نهایت، آخرین بادکنک سالم برنده است. حتماً توجه داشته باشید که در این بازی با بادکنک باد شده، نظارت مربی و رعایت نکات ایمنی بسیار ضروری است.

رنگین کمان بادکنکی

در این بازی با بادکنک، کودکان یا رنگ‌ها آشنایی پیدا می‌کنند و عین حال از بازی کردن لذت می‌برند. بادکنک‌هایی با رنگ‌های مختلف تهیه کنید و بادکنک‌های هر رنگ را دسته‌بندی کنید. سپس از کودکان بخواهید آن‌ها را به ترتیب رنگ‌های رنگین‌کمان به هم متصل کنند و با قرار دادن رشته بادکنک و اتصال آن به پایه مخصوص رنگین‌کمان ایجاد شده را نمایش دهید.

عبور بادکنک

این بازی کودکانه با بادکنک با تعداد حداقل 10 کودک انجام می‌شود. برای انجام این بازی کودکان را به گروه‌های هم اندازه تقسیم کنید و از آن‌ها بخواهید در خطوط موازی بایستند و تقریباً نیم متر با هم فاصله داشته باشند. سپس به نفر اول یک بادکنک بدهید. هنگامی‌که بازی شروع می‌شود، گروه‌ها باید بادکنک را از زیر پاها، سپس از روی سر نفر بعدی عبور دهند تا به نفر اول برسند. گروه برنده گروهی است که زودتر بادکنک خود را در جلوی خط نگه می‌دارد.

بادکنک را در حال حرکت نگه‌دار

این بازی به نوعی یک بازی کلاسیک بوده و برای تعداد یک یا چند کودک و حتی در منزل قابل انجام است. در این بازی تنها نیاز است که کودکان بادکنک را در هوا نگه دارند و اجازه ندهند بادکنک با زمین یا اشیا برخورد کند. برای انجام این بازی حتماً فضایی باز و بدون وسایل شکننده و خطرناک در نظر بگیرید. می‌توانید در هنگام بازی از موسیقی‌های مهیج نیز استفاده کنید.

بازی با بادکنک یک نفره

بازی با بادکنک باد شده

اگر کودک شما هم بازی ندارد جای هیچ ناراحتی نیست. می‌توانید انواع بازی با بادکنک یک نفره را به کودک دلبندتان آموزش دهید. بازی های بادکنکی از لذت‌بخش‌ترین بازی های کودکانه هستند که تا ساعت‌ها می‌توانند کودکان را سرگرم نمایند.

ساده‌ترین و مهیج‌ترین بازی با بادکنک برای کودکان کم سن و سال بازی بزن و بچرخ است. برای انجام این بازی تک نفره از کودک بخواهید به بادکنک خود ضربه‌ای بزند تا به هوا پرتاب شود و تا قبل از اینکه بادکنک دوباره پایین بیاید یک دور دور خودش بچرخد سپس دوباره به بادکنک ضربه بزند تا به زمین برخورد نکند. برای جذاب‌تر شدن این بازی می‌توانید برای کودک آهنگ پخش کنید و او را تشویق نمایید.

بازی با بادکنک دو نفره

برای بازی با بادکنک دونفره یا چند نفره می‌توانید در یک فضای باز بین آنها یک مسابقه هیجان‌انگیز برگزار کنید. یک خط آغاز و پایان روی زمین رسم کنید. از کودکان بخواهید بادکنک ها را بین زانوی خود بگذارند و بدون اینکه بادکنک از بین زانوهای آنها بیفتد یا بترکد خود را به خط پایان برسانند. اگر دسترسی به فضای باز ندارید یا قصد دارید در فضای کوچکی این بازی را انجام دهید می‌توانید کودکان را در گروه‌های دو نفره قرار دهید تا به طور جداگانه این بازی را انجام دهند. چنانچه نمی‌خواهید کودکان از ترکیدن بادکنک حس ناراحتی داشته باشند می‌توانید در داخل بادکنک یک جایزه کوچک دوست داشتنی مثل شکلات یا اسباب بازی کوچک قرار دهید.

بازی با بادکنک و توپ

بازی با بادکنک باد شده و توپ از ساده‌ترین روش‌های بازی تک نفره است. این روش خیلی آسان است. کافی است چند توپ را داخل حلقه بگذارید. سپس از کودک بخواهید بادکنک را با دست به هوا پرتاب کند. کودک باید به‌سرعت تا زمانی که بادکنک به زمین نیفتاده توپ‌ها را از حلقه بیرون بیاورد و قبل از اینکه بادکنک به زمین برسد دوباره به آن ضربه زده تا به هوا پرتاب شود. این بازی را می‌توان هم به صورت تک نفره و هم به صورت بازی با بادکنک دونفره انجام داد.

بازی تعادلی با بادکنک

این نوع بازی مخصوص کودکان 2 سال به بالا می‌باشد. برای انجام این کار به یک مقوا یا روزنامه و یک بادکنک نیاز خواهید داشت. برای انجام این بازی با بادکنک دونفره از دو کودک 2 بخواهید تا هر کدام یک طرف روزنامه را بگیرند و بادکنک را روی روزنامه قرار دهید و از آنها بخواهید تا با طی مسیر مشخصی بادکنک را بدون افتادن از روی روزنامه در داخل سبدی بیندازند. اگر کودکان بزرگ هستند می‌توانید این بازی را به صورت تک نفره هم انجام دهید.

بازی گروهی با بادکنک

بازی های بادکنکی

انجام بازی با بادکنک برای بچه ها به صورت گروهی بسیار لذت بخش است و باعث افزایش روحیه همکاری، افزایش مهارت‌های اجتماعی و افزایش اعتماد به نفس در آنها می‌شود. بازی بادکنک با آب از محبوب‌ترین بازی با بادکنک برای کودکان است. توجه داشته باشید که این بازی فقط باید در فضای باز انجام شود و در داخل منزل نمی‌توان این نوع بازی را انجام داد. اگر دوست دارید که بچه ها حتما یک بازی گروهی در خانه انجام دهند، می توانید تیله بازی را پیشنهاد دهید.

برای انجام این بازی با بادکنک برای کودکان باید ابتدا بادکنک ها را پر از آب کنید. بهتر است بادکنک ها در دو رنگ مختلف باشند. سپس محوطه حیاط خود را به دو بخش تقسیم کنید و دو گروه چند نفره تشکیل دهید. مثل بازی والیبال هر کدام از تیم‌ها باید بادکنک خود را به سمت تیم مقابل پرتاب کنند. هر کدام از بازیکن‌ها که بادکنک به آنها برخورد کرد و بادکنک ترکید از بازی باید بیرون برود.

جمع بندی

شاید بتوان گفت که بازی با بادکنک ارزان‌ترین آیتم سرگرمی هستند و به راحتی می‌توانید از بادکنک برای ساعت‌ها سرگرم کردن کودکان استفاده کنید و مقداری برای خود زمان بخرید و یا خودتان نیز با آن‌ها هم‌بازی شده و لحظات مهیجی سپری کنید. البته لازم است نکاتی را در هنگام انجام بازی کودکانه با بادکنک انجام دهید. به عنوان مثال: توجه داشته باشید که برخی بادکنک‌ها حاوی لاتکس هستند، بنابراین اگر خود یا کودکتان ممکن است به لاتکس حساسیت داشته باشید، احتیاطات لازم را به عمل‌آورید.

بادکنک‌ها در اندازه، رنگ، شکل و کیفیت‌های مختلفی به فروش می‌رسند. به عنوان مثال: بادکنک‌های هلیومی، بادکنک‌های چرخشی و…؛ بنابراین مطمئن شوید که نمونه مناسب را برای بازی با بادکنک خریداری می‌کنید. همچنین توجه داشته باشید که احتمال خفگی با تکه‌های بادکنک پس از ترکیدن در کودکان خردسال و حیوانات خانگی وجود دارد؛ بنابراین به محض ترکیدن بادکنک، فوراً تکه‌های بادکنک را جمع‌آوری کرده و دور بیندازید.

سوالات متداول شما عزیزان

این مطلب را به اشتراک بگذارید:

ارتباط با مشاوران بالونیا

مشاوران ما آماده پاسخگویی به سوالات شما عزیزان می باشند

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *