نکات جشن تولد در خانه

چند نکته درباره جشن تولد در خانه

نکات جشن تولد در خانه، از موارد مهمی است که باید قبل از گرفتن جشن تولد، به آن‌ها توجه شود. همان‌طور که می‌دانید، روز تولد یکی از خاص‌ترین روزهای زندگی نه تنها برای کودکان، بلکه برای بزرگ‌سالان نیز محسوب می‌شود. از این رو از گذشته تا امروز در کشورها و فرهنگ‌های مختلف، این روز را به شکل‌های متفاوتی جشن می‌گیرند. اکنون با توجه به پیشرفت‌های تکنولوژی و تغییر سبک‌های زندگی، جشن تولدها به بهترین نحوه ممکن برای هر شخص برگزار می‌شوند.

برگزاری جشن تولد در خانه بازی

نکته مهم در این رابطه این است که برای برگزاری تولد در منزل، باید اقداماتی انجام دهید تا مهمانی به بهترین شکل برگزار شود. در این رابطه، باید بدانید که اقدامات لازم برای برگزاری جشن تولد کودک در منزل کمی وقت‌گیر است و نیاز به دقت و ریزبینی بالایی دارد؛ بنابراین عده‌ای در صورت نداشتن وقت و حوصله کافی، قادر به برگزاری تولد خوبی در منزل نخواهند بود. از این رو برای برگزاری جشن تولد کودکان خود در بهترین حالت ممکن که به خوش‌گذرانی فوق‌العاده و به‌یادماندنی برای آن‌ها تبدیل می‌شود، می‌توانید تولد کودک خود را در سالن تولد کودکان ستارگان برگزار کنید و در عین آرامش خیال نهایت لذت را ببرید.

چند نکته درباره جشن تولد در خانه برای کودکان

بهتر است بدانید که برای گرفتن جشن تولد کودک در منزل، اقداماتی لازم است که نیاز به کمی زمان و دقت دارد. به همین دلیل باید پیش از روز جشن تولد در خانه، زمان زیادی را به انجام این امورات اختصاص دهید. همچنین باید سطح هزینه‌هایی که می‌توانید برای برگزاری این جشن خرج کنید را در نظر بگیرید که تا چه میزان برایتان معقول خواهد بود. یکی دیگر از موارد مهمی که باید قبل از برگزاری جشن تولد در نظر بگیرید تا موجب شادی کودکان شود، این است که با کودک خود درباره نحوه‌ی برگزاری جشن تولدش حرف بزنید.

نکات جشن تولد در خانه برای کودکان

البته اگر از سلایق کودک خود اطلاعات کاملی دارید و می‌دانید دقیقاً چه برنامه‌هایی را دوست دارد، می‌توانید به او چیزی نگویید و غافلگیرش کنید. همان‌طور که متوجه شدید، نکات جشن تولد در خانه برای کودکان و برنامه‌ریزی برای آن کار چندان آسانی نیست و موارد زیادی را باید در نظر گرفت. در ادامه نکاتی را برای برگزاری این مهمانی را با شما در میان می‌گذاریم تا یک روز هیجان‌انگیز برای کودک خود ایجاد کنید.

برنامه‌ریزی برای برگزاری تولد مناسب سن کودک

والدین باید در نظر داشته باشند که همه چیز، چه فعالیت‌ها و چه مهمانان جشن تولد در خانه، مناسب سن کودک باشد. برای نتیجه‌گیری بهتر، باید با توجه به سن کودک خود، ایده‌های مناسب را برای یک جشن عالی در نظر بگیرند. سن کودک نیز می‌تواند وسیله‌ی خوبی برای سنجش تعداد مهمانان باشد. همچنین سن، نقش مهمی را در تنظیم و تصمیم‌گیری کلی در مورد تم و شکل مهمانی دارد.

زمان شروع و پایان تولد

اگر می‌خواهید تولد کودک خود را در خانه بگیرید، مهم است که زمان شروع و پایان آن را تعیین نمایید. همان‌طور که می‌دانید، در این امر باید به سن و میزان حوصله‌ی مهمانان خود نیز توجه داشته باشید. برای کودکان زیر ۵ سال، می‌توانید جشنی به مدت زمان حدوداً ۹۰ دقیقه الی ۲ ساعت برپا کنید.

انجام فعالیت‌های سازماندهی شده

باید از قبل برای فعالیت‌ها و بازی‌هایی که قرار است در جشن انجام شوند، به گونه‌ای که مناسب سن و سال تمام کودکان درون مهمانی هستند، برنامه‌ریزی لازم را انجام دهید. همچنین فعالیت‌هایی که در نظر گرفته شده‌اند، باید متنوع و در مدت زمانی کوتاه انجام شوند تا تمامی کودکان لذت ببرند.

ذکر اطلاعات کامل مربوط به دعوت‌نامه

دعوت‌نامه موردنظر باید شامل آدرس دقیق، تاریخ، زمان و نام میهمان باشد. البته اگر نکته‌ی قابل ذکر دیگری باشد، باید به آن اشاره شود. به عنوان مثال ذکر شود که فقط کودک باید در مهمانی بماند یا دیگران هم می‌توانند همراه کودک خود بمانند.

کیک جشن تولد کودک

نکات تزیین جشن تولد در خانه

کیک تولد از موارد بسیار مهم جشن تولد محسوب می‌شود؛ زیرا کودکان از این بخش تولد بسیار خوششان می‌آید و آن را فراموش نمی‌کنند؛ بنابراین باید تصمیم بگیرید که کیک تولد را با توجه به مهارت‌های خود، در منزل بپزید یا از بیرون تهیه نمایید. حتی می‌توانید برای این قسمت از جشن، از کیک‌ها و کلوچه‌های کوچک‌تر استفاده کنید. علاوه بر آن طعم کیک نیز از موارد مهم است که جشن را برای کودکان و دیگر میهمانان لذت‌بخش‌تر می‌کند.

تنظیم فهرست تغذیه‌ای

همان‌طور که می‌دانید، علاوه بر کیک تولد، باید غذایی را برای میهمانان خود تدارک ببینید. بسته به ذائقه کودک و میهمانان خود، باید فهرستی از غذاهایی که می‌توانید تهیه نمایید را انتخاب کنید. انتخاب مناسب و مورد علاقه کودکان با تزیینات متناسب با سن آن‌ها و طعم لذیذ، از مواردی هستند که می‌توانند موجب به یادماندنی‌تر شدن جشن تولد باشند.

انتخاب تزیینات مناسب برای جشن تولد کودک

یکی از مهم‌ترین نکات جشن تولد کودکان در خانه، این است که نباید از تزیین منزل غافل شد و حتی می‌توان از گل‌آرایی در این امر استفاده کرد. برای این قسمت از تولد، می‌توانید با مشورت کودک خود یک تم برای تزیین منزل خود تعیین نمایید. همان‌طور که می‌دانید، این تزیینات باید بر اساس سن کودکتان انتخاب شوند. برای کودکان کم سن و سال‌تر بهتر است از رنگ‌های شاد و طرح‌های کودکانه استفاده کنید. حتی می‌توانید برای میهمانان کوچک خود از اسباب‌بازی‌های کوچک زیبا و یا کتاب رنگ‌آمیزی، مداد رنگی و… به گونه‌ای که با نام کودک مشخص شده باشند را تهیه نمایید.

مشکلات جشن تولد کودک در منزل

نکات جشن تولد در منزل

کودکان با جشن تولد گرفتن، تأثیرات خوبی دریافت می‌کنند که این امر موجب چالاکی، افزایش اعتماد به نفس، افزایش ارتباطات و… می‌شود. جشن تولد برای کودکان در دو یا سه سال اول زندگی‌شان با عکس‌ها و خاطراتی که ثبت شده‌اند، تعریف می‌شود؛ اما از سال‌های بعدتر خاطرات بیشتری از کادو، کیک، جشن و میهمانان و دوستانشان خواهند داشت و به یاد خواهند آورد؛ بنابراین بهتر است کمک کنیم تا خاطرات خوب و شیرینی برای آن‌ها ثبت شود. باید به همه چیز توجه کنید.

همان‌طور که در ابتدا به این موضوع اشاره کوچکی شد، توجه به نکات جشن تولد در منزل، برای عده‌ای مشکل است؛ بنابراین برگزاری جشن تولدی که در آن به کودکان بسیار خوش بگذرد، کار سختی خواهد بود. در این قسمت قصد داریم که مشکلات برگزاری جشن تولد کودک در منزل را به شما بگوییم.

از مشکلات جشن تولد در خانه برای کودکان، مدیریت انجام تمام کارهای جشن تولد است که ممکن است از کیفیت آن کاسته شود. اگر علاقه‌مند باشید که برای ایجاد نظم در فضا و راحتی مهمانان از میز و صندلی استفاده کنید، ممکن است که منزل شما برای این کار مناسب نباشد. همچنین به دلیل کمبود جا و وسایل پذیرایی جشن تولد در منزل، ممکن است پذیرایی مناسبی از مهمانان در تعدادهای بالا، انجام نشود. از نکات جشن تولد در منزل، می‌توان به تغییر دکوراسیون برای انجام تزیینات اشاره کرد که یکی دیگر از مشکلات برگزاری جشن تولد در منزل می‌باشد.

به احتمال خیلی زیاد از قیمت‌های بالای بادکنک و گل‌آرایی باخبر هستید و برای برگزاری جشن تولد در خانه ایرانی باید آن‌ها را هم در نظر داشته باشید. در این رابطه باید بدانید که اگر قرار است عکس‌برداری و فیلم‌برداری از مجلس انجام شود، باید فضای منزل دارای نورپردازی مناسبی باشد. از آنجایی که نورپردازی در بیشتر منازل برای عکس‌برداری و فیلم‌برداری مناسب نیست، بنابراین ثبت خاطرات به صورت کیفیت پایین انجام می‌شود. کودکان دارای بازیگوشی و انرژی بالایی هستند و این موضوع ممکن است وسایل ارزشمند خانه را به خطر بیندازد و همچنین موجب به‌هم‌ریختگی منزل شود؛ بنابراین هزینه‌های تمیزکاری و برنامه‌ریزی‌های بیشتری را بر روی دستتان می‌گذارد.

نکات تزیین جشن تولد در خانه

برگزاری جشن تولد در خانه بازی

برنامه ریزی برای برگزاری جشن تولد دلبندتان کمی سخت است. اگر از دغدغه هایی همچون تمیز کردن و تزئین خانه، تدارکات برای پذیرایی، تغییر دادن دکوراسیون و… بگذریم، اگر خانه کوچکی داشته باشید و تعداد مهمانان و دوستان فرزند شما هم زیاد باشد، با مشکل مواجه خواهید شد. ما به شما برگزاری جشن تولد در خانه بازی را توصیه می کنیم که کلیه چالش های شما را کنار می زند و یک تولد جذاب و  دوست داشتنی برای فرشته شما برگزار می کند. اگر هنوز در برگزاری جشن تولد در خانه بازی تردید دارید، بهتر است به برخی از مزایا و ویژگی های آن توجه کنید:

  1. هزینه کمتر: برگزاری تولد در خانه بازی معمولا هزینه کمتری نسبت به برگزاری آن در رستوران یا مکان ‌های دیگر دارد.
  2. امکانات مناسب: خانه‌ های بازی اغلب امکانات و تجهیزات مناسب برای برگزاری تولد را دارند، مثلاً صندلی‌ های راحت، محوطه بازی، تجهیزات صوت و نور و… که شما برای تولد نیاز دارید.
  3. حفظ حریم شخصی: در خانه بازی، شما و مهمانانتان حریم شخصی خود را خواهید داشت و نگرانی از این بابت وجود ندارد.
  4. کنترل بالاتر: در خانه بازی، شما به عنوان مجری تولد، کاملا کنترل فضای تولد را دارید و مشکلات احتمالی را به سادگی حل خواهید کرد.
  5. تنوع بیشتر:  تم های متنوع، چیدمان جذاب و دوست داشتنی، فضای رنگی و… از دیگر مزایای برگزاری جشن تولد کودکان در خانه بازی است که می توانید با کم ترین هزینه از آنها بهره مند شوید.
  6. امکانات بازی برای بچه ها: بچ‌ ها معمولا علاقه زیادی به بازی دارند و برگزاری تولد در خانه بازی می تواند برای آن ‌ها تجرب جالب و خاطره ‌انگیزی باشد.  خانه بازی  امکانات مناسب و متنوعی را برای بچه‌ ها فراهم می‌ کند و کودک شما می توانید با دوستان خود حسابی مشغول بازی شود و از روز تولد خود نهایت لذت را ببرید.
  7. عکاسی جذاب: از آنجایی که خانه بازی فضای بزرگی دارد و اجرا تم های تولد به راحتی در آن برگزار می شود شما می توانید با مهمانان و فرزند خود عکس های جذاب و فانتزی زیادی بگیرید و این لحظات را ثبت کنید.

جمع‌بندی

از آنجا که امروزه جشن تولد چه برای کودکان و چه برای بزرگ‌سالان، بیشتر از پیش بااهمیت شده است، در این مقاله توضیحاتی درباره برگزاری جشن تولد در منزل اشاره کردیم و همچنین نکات جشن تولد در منزل را بیان نمودیم. درواقع مهم‌ترین اقداماتی که برای برگزاری یک جشن شایسته و به یادماندنی لازم بود، بیان شدند. همچنین در این مقاله به نکات تزیین جشن تولد در خانه که از مهم‌ترین نکات برگزاری جشن تولد می‌باشد، پرداخته‌ایم.

در انتهای مطلب به مشکلاتی که ممکن است برای هر فرد در برگزاری جشن تولد کودک خود در منزل وجود داشته باشد، اشاره شد. لازم به ذکر است که در صورت عدم توانایی یا کمبود زمان مورد نیاز برای انجام این اقدامات، می‌توانید از مراکز مخصوص به این جشن‌ها یاری بگیرید. به‌طوری که در این مکان‌ها و با کمک پرسنل متخصص، جشن تولد کودک به بهترین شکل برگزار خواهد شد.

سوالات متداول شما عزیزان

این مطلب را به اشتراک بگذارید:

ارتباط با مشاوران بالونیا

مشاوران ما آماده پاسخگویی به سوالات شما عزیزان می باشند

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *