جشن تولد در خانه

برگزاری جشن تولد در منزل

جشن تولد در خانه، حال و هوای دیگری دارد و تأثیر خوبی هم بر کیفیت روابط والدین و فرزندان می‌گذارد زیرا مهمانی‌های خانگی به ایجاد صمیمیت بیشتر کمک می‌کند. همچنین در ایجاد خاطرات زیبا و لحظات لذت‌بخش در کنار عزیزان نیز بسیار مؤثر می‌باشد. برخی افراد ترجیح می‌دهند جشن تولد فرزندان خود را در کافی‌شاپ یا سایر مکان‌های عمومی برگزار کنند اما مطمئناً هیچ کجا لذت‌بخش‌تر و خاطره‌سازتر از محیط خانه نخواهد بود. در این مقاله در مورد برگزاری جشن تولد در منزل صحبت خواهیم کرد. با خواندن این مطلب طرز برگزاری جشن تولد در منزل را یاد خواهید گرفت و ایده‌های جدیدی به ذهنتان خطور خواهد کرد.

ایده جشن تولد در خانه

بسیاری از ما می‌خواهیم به دور از هزینه‌های اضافی که با برگزاری جشن تولد در یک کافه یا باشگاه متحمل می‌شویم، جشن تولدی را در خانه ترتیب دهیم که هم سرگرم‌کننده و جذاب باشد و هم موجب پرداخت هزینه‌های سنگین نشود. ایده جشن تولد در خانه می‌تواند یک راهکار مهم برای کاهش هزینه‌های اضافی باشد؛ اما سؤال مهم این است که چگونه و با چه ایده‌هایی منزل خود را برای داشتن یک روز رؤیایی تزئین کنیم؟ در ادامه به شما می‌گوییم که برای تولد کودک در خانه، چه مراحلی را می‌بایست پشت سر گذاشت. در ابتدا باید میزان بودجه در نظر گرفته شده برای برگزاری تولد در خانه را معین کرده و متناسب با آن تصمیم به خرید تجهیزات لازم برای برپایی جشن تولد نمایید.

به‌عبارت‌دیگر باید سطح هزینه‌هایی را که می‌توان برای برگزاری این جشن خرج کرد مشخص نمود تا بعداً متحمل ضرر نشوید. بهتر است در حد معقول و بدون هزینه‌های گزاف اقدام به برگزاری جشن تولد در خانه نمایید. برای اینکه یک جشن تولد کودک در خانه به شکلی که شایسته است برگزار شود و البته موجب شادی کودکمان گردد، باید با فرزند خود درباره چگونگی برگزاری جشن تولدش صحبت کنید و آنچه را که دوست دارد تا حد ممکن تحقق بخشید.

جشن تولد کودکان در خانه

ایده سورپرایز در برگزاری جشن‌های تولد اگرچه هیجان‌انگیز است و کودک ما را غافلگیر می‌کند اما وقتی خود او را در جریان تولدش بگذاریم و متناسب با سلیقه و نظر او کارت‌های دعوت به جشن را آماده کنیم، تدارکات لازم را در نظر بگیریم و هدیه‌ای را که دوست دارد برایش خریداری کنیم، شادی فرزندمان چندین برابر می‌شود. جالب است بدانید که کودکان معمولاً دوست دارند از کارت‌هایی با تم مورد علاقه خود که معمولاً شخصیت‌های کارتونی هستند برای دعوت کردن دوستان و اقوام استفاده کنند.

اجازه دهید کودک هرکسی را که دوست دارد به جشن تولدش دعوت کند تا در حین برگزاری جشن تولد در خانه شادی و خوشحالی وصف ناپذیری را در کنار آن‌ها احساس نماید. ترجیحاً دعوت‌نامه‌ها قبل از جشن تولد، حداقل در عرض یک هفته یا سه روز قبل از برگزاری جشن تولد در منزل ارسال شود تا تعداد مدعوینی به درستی مشخص شود و آن‌ها زمان لازم جهت آماده شدن برای آمدن به جشن تولد کودک شما را داشته باشند.

تقدیم هدایایی به مدعوین در پایان جشن تولد در منزل به پاس قدردانی از حضور آن‌ها در جشن می‌تواند یک ایده ناب و دست اول باشد. لازم نیست هدایای سنگین و قیمتی در نظر بگیرید. بهترین ایده آن است که کارت پستال هایی تهیه نمایید و بر روی هریک از آن‌ها عبارت از اینکه در این روز به‌یادماندنی در کنار ما بودید خوشحالیم را بنویسید. بدین ترتیب هم حضور آن‌ها را در جشن تولد کودکانتان ارج نهاده‌اید و هم یک ایده جالب را عملی نموده‌اید.

 تزیین جشن تولد در خانه

تزئین جشن تولد در خانه یکی از دغدغه‌های اصلی است که البته کار سختی پیش رو نخواهید داشت. شما می‌توانید با استفاده از بادکنک، ریسه‌های رنگی و چراغ‌های ریسه ای یک دیزاین جذاب و شیک داشته باشید. تزئین جشن تولد ساده در خانه باعث می‌شود تا فضای زیادی اشغال نشود و مهمانان شما حس راحتی بیشتری داشته باشند. البته اگر سالن بزرگی دارید می‌توانید با خاطری آسوده به سراغ دیگر تزئینات جشن تولد در منزل همچون استندها بروید تا دیزاین لاکچری‌تری داشته باشید.  البته پیش از انتخاب تزئین تولد در خانه باید تم رنگی را انتخاب کنید و سپس متناسب با آن به سراغ دیگر لوازم تزئینی بروید.

 عکس دیزاین خانه برای تولد

هیچ چیز به اندازه دیدن عکس‌های جشن تولد در خانه نمی‌تواند ایده‌های جذاب دیزاین و تزئین را در ذهن شما ایجاد کند. می‌توانید با تصاویر مختلف تم و دیزاین مورد علاقه خود را انتخاب کنید. اگر هنوز موفق به انتخاب نشده‌اید، در ادامه می‌توانید از عکس‌های دیزاین خانه برای تولد که قرار داده‌ایم، ایده بگیرید و یک جشن تولد خاطره انگیز رقم بزنید.

 کیک برای برگزاری جشن تولد در منزل

برگزاری جشن تولد در منزل دردسر و تشریفات زیادی ندارد اما همان‌طور که می‌دانید، کیک تولد، قلب جشن است و باید به بهترین شکل انتخاب شود. در زمان انتخاب کیک تولد، به تعداد مهمان‌ها دقت کنید. شما قرار است با این کیک از آن‌ها پذیرایی کنید، پس بهتر است در اندازه مناسب خریداری شود.

اگر تعداد مهمانان زیادی دارید، به سراغ کیک‌های دو طبقه بروید که در عکس‌ها هم بسیار شکیل جلوه می‌دهد. طرح و مدل کیک هم بستگی به سلیقه و نظر شما خواهد داشت. اما باید طرحی را انتخاب کنید که با دیزاین جشن تولد در خانه و همچنین تم انتخابی شما هماهنگ باشد.

دیزاین برای جشن تولد در خانه

تولد کودک در خانه می‌تواند یک خاطره دل انگیز برای او رقم بزند که تا همیشه در ذهن او ماندگار باشد. شما می‌توانید با یک دیزاین فوق‌العاده خاطره‌ای بکر برای فرزندان خود بسازید. برای داشتن یک دیزاین شیک و فوق‌العاده می‌توانید از نورپردازی استفاده کنید. اگر خانه شما سقف کاذب و چراغ‌های رنگی داشته باشد کارتان بسیار راحت خواهد بود اما در غیر این صورت می‌توانید از یک نورپرداز کمک بگیرید. استفاده از شمع، ریسه‌های نوری و… هم می‌تواند به شما در نورپردازی خانه کمک کند.

سعی کنید مبلمان را از سالن بردارید و از صندلی برای میزبانی استفاده کنید. با این کار تعداد مهمانان زیادی را می‌توانید دعوت کنید. همچنین وسط سالن هم برای بازی و رقص بچه‌ها فضا خواهید داشت و دیگر هم وسیله‌ای دست‌وپا گیر نخواهد بود.

دیزاین جشن تولد کودک در خانه

تم تولد را هم در گوشه‌ای از سالن که دید مناسبی دارد قرار دهید. قرار نیست تزیینات و تم‌های تولد را در همه قسمت‌های سالن پخش کنید. آنها را در کنار یکدیگر به شکل جذاب بچینید.

 بادکنک آرایی تولد کودک در خانه

بادکنک آرایی یکی از اصل‌های برگزاری جشن تولد کودکان در منزل است. با توجه به تم انتخابی خودتان می‌توانید از 2 یا 3 رنگ بادکنک استفاده کنید. بادکنک‌ها را روی یک نخ گره بزنید و از سقف آویزان کنید تا به صورت عمودی به کف زمین برسد. می‌توانید آن‌ها را به شکل گرد یا ردیفی به دیوار هم نصب کنید. همه چیز به سلیقه شما بستگی خواهد داشت. اما اگر فکر می‌کنید نمی‌توانید این کار را انجام دهید، پیشنهاد می‌کنیم از یک فرد متخصص در بادکنک آرایی کمک بگیرید.

 گل آرایی برای جشن تولد کودکان در منزل

معمولاً برای جشن تولد کودکان از گل آرایی استفاده نمی‌شود. اما اگر فرزند شما علاقه ویژه‌ای به گل داشته باشد، می‌توانید یک دسته گل جذاب برای او آماده کنید و حین رقص به او هدیه دهید. می‌توانید با ترفندهای گل آرایی، کادو تولد را هم داخل باکس گل جاسازی کنید تا جلوه بصری خارق‌العاده‌ای داشته باشد.

البته از گل ارایی برای تزیین میز کیک هم می‌توانید استفاده کنید. از گل‌های فانتزی و صورتی که معمولاً کودکان طرفدار آن ها هستند استفاده کنید. به یاد داشته باشید که رنگ گل‌ها هم باید با دیزاین و تم جشن تولد شما هماهنگ باشد.

 تدارکات شام و غذا و بازی برای تولد در خانه

جشن تولد در خانه معمولاً بعد از ظهرها تا شب برگزار می‌شود و شما باید به فکر تدارکات شام و غذا و همچنین بازی بچه‌ها باشید. می‌توانید غذای شام را از بیرون سفارش دهید. یا خودتان ساندویچ، فست‌فود و غذایی از این قبیل اماده کنید که کودکان طرفدار پروپاقرص آن هستند.

فینگرفودها هم گزینه جذاب دیگری برای پذیرایی خواهند بود. چرا که سرو کردن آنها بسیار آسان بوده و برای کودکان هم راحت است. آن‌ها می‌تواند در هنگام بازی و پایکوبی به راحتی فینگرفودها را بخورند و جایی را هم کثیف نکنند. البته یک پیشنهاد داغ و طلایی هم برای شما داریم و آن هم برگزاری جشن تولد در خانه بازی به جای خانه است. کودکان می‌توانند با انواع لوازم بازی، خود را سرگرم کنند. با موسیقی برقصند و شما هم به مهمانان خود برسید. دیگر دغدغه تدارک شام و… هم نخواهید داشت.

تشریفات برای جشن تولد در خانه

اینکه شما بخواهید برای کودک دلبندتان جشن تولد در خانه بگیرید، هزینه زیادی به همراه خواهد داشت. علاوه‌برآن باید از یک هفته قبل جشن و یک هفته بعد جشن مشغول تمیزکاری خانه شوید. اما ما به شما توصیه می‌کنیم جشن تولد کودک خود را در خانه بازی بگیرید. با این کار زمان کافی برای دعوت مهمانان و آماده شدن برای جشن را خواهید داشت همچنین از نظر هزینه نیز بسیار مقرون به صرفه خواهد بود. سالن تولد ستارگان با یک فضای شاد و مفرح بهترین گزینه برای انتخاب خواهد بود. می‌توانید به راحتی یک تولد هیجان‌انگیز و ماندگار برگزار کنید.

لوازم مورد نیاز برای تزیین جشن تولد در خانه

جشن کودک تولد در خانه

جشن تولد چه در خانه باشد و چه در یک مجموعه تفریحی بدون کیک و شیرینی معنا و مفهومی ندارد. تهیه کیک تولد یکی از مهم‌ترین مراحلی است که برای برگزاری موفقیت‌آمیز جشن تولد در خانه به آن نیاز دارید. می‌توانید از مدت‌ها قبل درباره طرح روی کیک ایده‌پردازی کنید و آنچه را دوست دارید سفارش دهید. علاوه بر تهیه کیک تولد، بهتر است نوشیدنی‌ها و شیرینی‌هایی را انتخاب کرد که در کنار سایر غذاها قابل سرو باشد.

در جشن تولدها ترجیحاً وعده‌های غذایی کوچک و ساده، ترجیح داده می‌شود. به همین خاطر زیاد خود را به زحمت نیندازید و غذاهای سنگین آماده نکنید. خوردنی‌ها تنها بخشی از تجهیزات لازم برای برگزاری جشن تولد در منزل هستند. قسمت اعظم موضوع به تزیینات جشن تولد مربوط می‌شود. تهیه بادکنک‌های رنگی، شمع، کلاه و لباس مناسب برای جشن تولد از دیگر مواردی هستند که باید به آن‌ها توجه داشت و از قبل همه آن‌ها را تدارک ببینید تا یک جشن تولد لذت‌بخش را برگزار نموده و اوقات خوشی را در کنار عزیزانتان سپری کنید.

اینکه شما برای جشن تولد در خانه به چه وسایلی نیاز دارید، بستگی به میزان تشریفات شما در برگزاری جشن خواهد داشت. اما به صورت کلی باید یک سری لوازم و وسایل را آماده کنید که عبارت‌اند از:

  • رومیزی
  • استند برای کیک
  • چاقوی کیک
  • لوازم و وسایل پذیرایی (بشقاب، چنگال، لیوان)
  • استند عدد سن
  • تاپر یا گیفت کیک
  • کلاه تولد
  • اکسسوری برای عکاسی
  • و…

نکات مهم برای برگزاری جشن تولد در خانه

  • قبل از شروع آماده‌سازی تدارکات لازم برای برگزاری جشن تولد کودک در خانه باید یک نکته مهم را روشن کرد و به آن توجه ویژه داشت، اینکه برای زیبا شدن مهمانی نباید اسراف کرد. هزینه در نظر گرفته شده برای تهیه غذا، نوشیدنی، تزیینات استفاده شده و شیرینی می‌بایست متناسب با میزان بودجه شما باشد.
  • در این روزهای کرونایی لازم است تا حد امکان پروتکل‌های بهداشتی را رعایت فرمایید تا مجبور نشوید بعد از پایان یافتن جشن تولد در خانه، عواقب تلخی را بپردازید.
  • تا حد امکان سعی کنید بادکنک‌ها را با استفاده از پمپ و یا دهان باد کنید. پر کردن بادکنک‌ها با استفاده از گاز می‌تواند هنگام ترکیدن و روشن بودن شمع تولد، خطراتی را به دنبال داشته باشد.
  • لازم نیست حتماً هدایای گران قیمتی را برای کودک خود تهیه نمایید. کودکان همین‌که می‌بینند شما برای جشن تولد آن‌ها مراسمی را برگزار نموده‌اید و دوستانش را دعوت کرده‌اید بسیار خوشحال می‌شوند.

جشن تولد در خانه کودک

برگزاری جشن تولد کودکان در منزل

برگزاری جشن تولد فرزندتان در این روزهای کرونایی همراه با لزوم رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی می‌تواند ناامیدی بزرگی برای کودکان در هر سنی باشد؛ اما نگران نباشید. در دنیای کنونی «فاصله‌گذاری اجتماعی» و انزوا، هنوز هم می‌توانید تولدها را به شکلی بزرگ جشن بگیرید و حتی خانواده و دوستانتان را دعوت کنید. کافی است کمی خلاقیت به خرج بدهید و همراه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، یک جشن تولد عالی برای کودک خود برگزار کنید. اما گاهی در فضای باز برای تولد کودک در تهران به دلیل مشکلاتی مانند شلوغی و ترافیک امکان‌پذیر نیست. از همین رو مجموعه بالونیا خدمات زیادی را در این خصوص در اختیار والدین قرار داده تا دیگر نگرانی از کیفیت و برپایی تولد در تهران نداشته باشند

جمع بندی

کیست که خاطره خاصی از جشن تولد در خانه با دوستان و خانواده در کودکی نداشته باشد، جایی که تزیینات رنگارنگ و بادکنک‌های رنگارنگ اینجا و آنجا آویزان شده و کیک تولد با نام صاحب مهمانی مشخص شده است. برگزاری جشن تولد در منزل همیشه نسبت به هر جای دیگری طعم خاصی دارد و لحظات خوشی را برای شما به ارمغان می‌آورد. مجموعه بالونیا با ایجاد محیطی شاد و دوستانه فضای همچون خانه شما را برای برگزاری جشن تولد کودکانتان فراهم می‌کند. با برگزاری جشن تولد در مجموعه بالونیا یک روز به‌یادماندنی و البته رؤیایی را تجربه خواهید کرد. همه تدارکات لازم برای برگزاری جشن تولد با ایده‌های ناب و شگفت‌انگیز در این مجموعه قابل اجراست.

سوالات متداول شما عزیزان

این مطلب را به اشتراک بگذارید:

ارتباط با مشاوران بالونیا

مشاوران ما آماده پاسخگویی به سوالات شما عزیزان می باشند

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *