لیست کارهای تولد کودک

چک لیست کارهای تولد کودک

یکی از کارهایی که لازم است در زمان مناسب و به موقع انجام بگیرد، جشن تولد برای کودکان است. از این رو نیاز به یک برنامه‌ریزی دقیقی دارد. با تهیه نمودن لیست کارهای تولد می‌توانید بسیار منظم‌تر و به دور هر از گونه دغدغه ذهنی، کار و اهداف خود را پیش ببرید. اگر در این روزها جشن تولد در پیش دارید و می‌خواهید به بهترین شکل آن را برگزار کنید تا انتهای مطلب با ما همراه شوید.

چک لیست جشن تولد

برای این که بتوانید آن طور که مد نظرتان است و به شکل ایده‌آلی مراسم جشن تولد کودک دلبندتان را برگزار نمایید، باید یک برنامه‌ریزی دقیق و منظمی داشته باشید. از این رو چک لیست جشن تولد را تهیه کنید و بر اساس آن کارهای خود را پیش ببرید. ما در این مطلب چک لیستی از مهم‌ترین کارهایی که برای برگزاری جشن تولد مهم هستند را آماده نموده‌ایم. پیشنهاد می‌کنیم لیست کارهای تولد را از یک ماه قبل تهیه نمایید.

تعیین بودجه

پیشنهاد می‌کنیم قبل از هر گونه اقدام برای برگزاری مراسم، میزان بودجه خود را بسنجید و بر اساس آن برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام دهید. در واقع این طور می‌توان گفت که بودجه تعیین‌کننده نحوه برگزاری مراسم است. اگر می‌خواهید جشن تولدی تشریفاتی و مفصلی برگزار کنید و مهمانان زیادی را دعوت نمایید نیاز به بودجه‌ای به مراتب بالاتری دارید. پس از این که تصمیم گرفتید که چه تعداد مهمان را می‌خواهید دعوت کنید، با یک حساب سرانگشتی می‌توانید میزان هزینه‌ای را که می‌خواهید صرف نمایید را تخمین بزنید.

مکان برگزاری

دومین گام در چک لیست تولد، مشخص نمودن محل برگزاری مراسم است. این آیتم نیز تحت تاثیر میزان بودجه شما قرار دارد. اگر می‌خواهید جشن تولد در مکانی غیر از منزلتان (تالار، باغ، آپارتمان، هتل و…) برگزار شود، باید هزینه اجاره مکان را نیز در نظر بگیرید. بسیاری از افراد بنا به دلایلی از جمله فضای کوچک خانه، علاقه، تنوع و… مراسم جشن تولد را در مکانی دیگر برگزار می‌‌کنند. برخی هم علاقه به برگزاری جشن تولد در منزل خود دارند و به این شکل راحت ترند.

لیستی از مهمانان

بر اساس میزان بودجه، متراژ فضا و… می‌توانید لیست مهمانان خود را تهیه کنید. اگر می‌خواهید مراسم بزرگ باشد و مهمانان زیادی را به آن دعوت نمایید پذیرایی بهتر و بیشتری را می‌طلبد. این امر می‌تواند کار شما را قدری سخت نماید و باید یک برنامه‌ریزی دقیق‌تری را برای آن انجام دهید.

گرفتن کمک از دیگران

چک لیست جشن تولد برای تزیین

اگر احساس می‌کنید که به تنهایی نمی‌توانید کار خود را راه بیندازید و یا برنامه‌ریزی ایده‌آلی را انجام دهید می‌توانید از نظر و حسن سلیقه افراد در این راستا نیز کمک بگیرید. برگزاری یک مراسم چه بزرگ و یا چه کوچک با همکاری و همدلی دیگران بهتر اجرا می‌گردد. شما می‌توانید بخشی از چک لیست جشن تولد را به دوست، همسر و یا هر کسی که مد نظرتان است بسپارید و از این طریق بخشی از دغدغه ذهنی خود را کم نمایید.

لوازم تزیینی تولد

مهم‌ترین لیست کارهای تولد، انتخاب تم تولد است. تم تولد خاطره‌ای جاویدان در ذهن همگان ایجاد می‌کند. از این رو جلوه بصری و خاص بودن آن از اهمیت ویژه‌ای برخوردار می‌باشد. تم تولد را متناسب با سن و جنسیت کودک می‌توان انتخاب نمود. اگر کودکتان شخصیت کارتونی خاصی را دوست دارد می‌توانید از همان به عنوان تم تولد استفاده نمایید. علاوه بر جلوه بصری، در هنگام انتخاب تم تولد به مواردی مانند خلاقیت، کیفیت و قیمت نیز توجه گردد.

انتخاب ظروف

اگر مراسم را می‌خواهید با مهمانان زیادی برگزار کنید به احتمال زیاد ظرف برای پذیرایی کم خواهید آورد. در این صورت می‌توانید ظروف یکبار مصرف خریداری کنید و یا از ظروف شیشه‌ای و چینی اجاره‌ای بهره ببرید.

انتخاب کارت دعوت

از دیگر لیست کار تولد می‌توان به انتخاب کارت دعوت اشاره نمود. به جای تماس با مهمانان می‌توانید کارت دعوت خریداری کنید. کارت‌های دعوت از نظر طرح و رنگ بسیار متنوع و زیبا هستند که متناسب با تم تولد می‌توان مدلی زیبا و خاص انتخاب نمود.

رزرو عکاس

خودتان می‌توانید عکاسی مراسم تولد کودکتان را به عهده بگیرید و عکس‌هایی زیبا ثبت کنید. اما اگر می‌خواهید عکس تولد حرفه‌ای و خارق‌العاده باشد می‌توانید از یک آتلیه وقت بگیرید و یا از یک عکاس کار بلد بخواهید که در مراسم حاضر شود و عکس‌هایی زیبا از جشن تولد بگیرد. پس رزرو عکاس حرفه‌ای را نیز باید در چک لیست جشن تولد قرار داد.

سفارش غذا و فینگر فود

لیست کارهای لازم برای تولد کودک

اگر برای تدارکات شام قصد ندارید که خودتان آشپزی کنید و می‌خواهید آن را از بیرون سفارش دهید، پس باید یک برنامه‌ریزی نیز برای آن انجام دهید. می‌توانید سفارشات خود را به یک رستوران بدهید. بهتر است که چند نوع غذا بر روی میز شام باشد. تا مهمانان غذای باب میلشان را انتخاب کنند. فینگر فودها ایده‌های جذابی برای مراسم جشن تولد هستند. می‌توانید یک میز بگذارید و بر روی آن انواع دسر، پیش‌غذا و فینگر فود قرار دهید.

اجاره میز و صندلی

اگر مهمانان زیادی را می‌خواهید به مراسم خود دعوت کنید و اما میز و صندلی به اندازه کافی ندارید، می‌توانید برای راحتی و پذیرایی بهتر، این وسایل را اجاره کنید. البته اگر فضای برگزاری مجلستان کم است می‌توانید اجاره میز و صندلی را از چک لیست تولد خارج کنید.

اجاره باند و رقص نور

برخی از عزیزان دوست دارند که مراسم خود را بسیار خاص و منحصربه‌فرد جلوه بدهند. به‌هرحال برگزاری این نوع از مراسمات کاملاً به حسن سلیقه افراد بستگی دارد. برای پخش آهنگ می‌توانید باند اجاره کنید و حال و هوایی شاد برای مهمانان خلق نمایید. رقص نور هم می‌تواند فضایی هیجان‌انگیز و زیبا به وجود بیاورد.

سفارش کیک

مهم‌ترین قسمت مراسم جشن تولد، سفارش کیک است. کیک تولد را نیز می‌توان متناسب با تم تولد آماده نمود. پیشنهاد می‌گردد حداقل یک هفته قبل از برگزاری مراسم، سفارش آن انجام بگیرد.

چک لیست تولد قبل از جشن

مواردی را که در قسمت قبل اشاره نمودیم چک لیست تولد بود که برخی از آن‌ها با توجه به سلیقه افراد و میزان بودجه‌ای که در نظر گرفته‌اند حذف می‌گردد. اما این چک لیست از نظر تاریخ و زمان تهیه بسیار حائز اهمیت است که معمولاً 6 تا 8 هفته قبل از برگزاری مراسم بهتر است که تهیه گردد. در ادامه، به زمان مناسب کارهایی که قبل از برگزاری مراسم باید انجام شوند، اشاره خواهیم نمود.

چک لیست تولد کودکان

چک لیست تولد از 6 تا 8 هفته قبل از جشن

 

قبل از اجرا تولد باید نکاتی را در نظر بگیرید و وسایلی را آماده کنید. این کار باید 6 تا 8 هفته قبل از اجرای جشن تولد باشد که شامل موارد زیر می‌باشد:

  • انتخاب تاریخ دقیق جشن تولد
  • انتخاب محل برگزاری جشن تولد
  • انتخاب کارت دعوت
  • لیست مهمانان
  • انتخاب تم برای تولد
  • تعیین بودجه هر قسمت
  • انتخاب شرکت و یا رستوران مورد نظر برای روز جشن
  • رزرو عکاس و یا فیلم بردار

اولین قدم برای برگزاری جشن تولد، انتخاب تاریخ آن است. این تاریخ می‌تواند دقیقاً تاریخ به دنیا آمدن کودک باشد و یا کمی زودتر و یا دیرتر اتفاق بیفتد. پس از تعیین تاریخ تولد، باید محل آن را تعیین کنید تا متناسب با محیط، بقیه جشن را برنامه‌ریزی کنید. این محل می‌تواند رستوران، کافه، خانه، سالن، باغ و غیره باشد. اگر محل انتخابی برای جشن تولد نیاز به رزرو دارد، باید در همین زمان، آن را رزرو کنید. اگر در تهران تشریف دارید، می‌توانید سالن ستارگان را به عنوان بهترین سالن تولد کودک در تهران اجاره کنید. حتماً به این صفحه سر بزنید و تم‌های تولد هیجان‌انگیز و شرایط خاص سالن ستارگان را ببینید. برای دعوت کردن مهمانان، روش‌های متفاوتی وجود دارد که اگر شما می‌خواهید افراد را با استفاده از کارت دعوت، به مهمانی خود دعوت کنید باید کارت دعوت خود را انتخاب کنید و آن را به تعداد مهمانان خود سفارش دهید تا در زمان مناسب به دستتان برسد.

قدم بعدی برای تهیه چک لیست تولد کودک انتخاب تم است تا با استفاده از این تم بتوانید بقیه وسایل مورد نیاز خود را تهیه کنید که هر کدام متناسب با بودجه در نظر گرفته شده باشد. برای غذا نیز بهتر است در همین بازه اقدام کنید و غذاها مورد نظر خود را از رستوران و یا کیترینگ مورد علاقه خود سفارش دهید. برای ثبت لحظات خود بهتر است از عکاس‌ها ماهر بهره ببرید. برای رزرو وقت از آن‌ها، بهتر است در همین زمان عکاس را رزرو کنید تا دچار مشکل نشوید.

چک لیست کارهای تولد کودک از 3 تا 4 هفته قبل از جشن

در این بازه زمانی چک لیست جشن تولد را می‌توانید بدین صورت آماده نمایید:

  • تهیه بنر اختصاصی مربوط به کودک (در صورت تمایل)
  • سفارش شیرینی در طرح‌های مختلف
  • سفارش کیک تولد
  • خرید لوازم یکبار مصرف
  • تزیینات مربوط به مکان تولد (بادکنک، کاغذ رنگی، وسایل آویزان و…)
  • اجاره میز و صندلی
  • اجاره باند
  • اجاره رقص نور
  • تزیینات اختصاصی بر اساس عکس فرد
  • سفارش کلاه و یا لباس مخصوص تولد
  • سفارش سایر لوازم جانبی

این چک لیستی که اشاره نمودیم بهتر است که در این بازه زمانی باشد تا موارد سفارشی در زمان مناسب به دستتان برسند.

لیست کارهای تولد از 2 تا 3 هفته قبل از تولد

چک لیست جشن تولد کودک

در این بازه زمانی پیشنهاد می‌کنیم برای برگزاری هر چه بهتر مراسم موارد زیر را در نظر بگیرید:

  • آماده نمودن یک جدول زمانی برای روز موعود
  • انتخاب کردن سرگرمی و بازهای مختلف هم برای کودکان و هم برای بزرگسالان
  • ثبت نمودن مهمانان

لیست کارهای تولد از یک هفته قبل جشن تولد

در این بازه زمانی می‌توانید لیست کارهای تولد را که آماده نموده‌اید را مجدداً چک نمایید تا اگر کم‌وکسری وجود دارد، موردی را به آن اضافه کنید.

لیست کارهای تولد سه روز قبل از تولد و روز تولد

از سه روز قبل، دکور محلی که می‌خواهید جشن در آن برگزار کنید را با مواردی که سفارش داده‌اید به شکل مناسبی آماده کنید. در روز موعود هم می‌توانید کیک، شیرینی، دسر و غذای سفارشی را تحویل بگیرید.

جمع بندی

جشن تولد یکی از مراسمات مهمی است که برای برگزاری آن بهتر است که از دو ماه قبل، برنامه‌ریزی لازم بر روی آن انجام بگیرد. برای اجرای هرچه بهتر این مراسم و همچنین جلوگیری از هر گونه دغدغه ذهنی و فراموشی، توصیه می‌کنیم لیست کارهای تولد بر اساس زمان‌هایی که بیان نمودیم تهیه شود. می‌توانید پرینتی از این چک لیست بگیرید و پس از انجام هر مورد، آن را تیک بزنید.

سوالات متداول شما عزیزان

این مطلب را به اشتراک بگذارید:

ارتباط با مشاوران بالونیا

مشاوران ما آماده پاسخگویی به سوالات شما عزیزان می باشند

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *