بازی کودکان با حیوانات

بازی کودک با حیوانات

بازی کردن به کودکان کمک می‌کند تا در جهانی که در آن زندگی می‌کنند با نحوه یادگیری آشنا شوند به هر حال بازی کردن همانند خواندن یک کتاب مناسب و همچنین داشتن خواب شبانه درست، بخشی از زندگی و رشد صحیح کودکان به حساب می‌آید، به طوری که از آن به عنوان یکی از حقوق اولیه کودکان در فهرست سازمان ملل یاد شده است. حتی هیچ محدودیت یا شکلی برای بازی‌ها در نظر گرفته نشده است.

از بازی های ویدئویی گرفته تا درست کردن پوره سیب زمینی و یا خیره شدن به بیرون از پنجره و بازی کودک با حیوانات می‌تواند بازی تلقی شود البته این موضوع نکات مهمی نیز دارد که باید مد نظر والدین قرار بگیرد، مثلاً گاهی اوقات بازی کثیف یا مخاطره آمیز است که در این صورت باید آن را اصلاح کرد. به یاد داشته باشید که کودک شما برای بازی کردن تنها به اسباب بازی یا چیزی مشابه آن نیاز ندارد، یک کودک باید زمان، فضا و آزادی مورد نیاز را داشته باشد تا ایده‌های مورد علاقه خودش را کشف کند. با ما همراه باشید تا در مورد یکی از سرگرمی‌ها کودکان یعنی بازی کودک با حیوانات با شما صحبت کنیم.

بازی کودکان با حیوانات

از مزیت‌های ارتباط با حیوانات برای کودکان می‌توان به ایجاد حس همدلی، مراقبت و تقویت توانایی ایجاد ارتباط در آن‌ها اشاره کرد. زمانی که یک کودک با یک حیوان در ارتباط است در قبال او احساس مسئولیت می‌کند و در مورد او کنجکاو است تا اطلاعات بیشتری کسب کند. کودکان با درکی که از ترس و اضطراب‌های احتمالی حیوانات پیدا می‌کنند می‌توانند به رشد عاطفی برسند. همچنین، عاشق نوازش حیوانات پشمالو، بامزه و تجربه نحوه زندگی کردن آن‌ها هستند.

بازی با حیوانات برای کودکان

تحقیقات در زمینه بازی کودک با حیوانات نشان می‌دهد که جنب‌وجوش حیوانات و تعاملات آن‌ها با محیط در واقع اثر مستقیم روی تعامل اجتماعی کودکان و افزایش انگیزه یادگیری آن‌ها می‌گذارد. کودکان و نوجوانان که با حیوانات خانگی رشد می‌کنند، فشار خون پایین‌تر و آلرژی کمتری را تجربه می‌کنند. همراه با مزایای فیزیولوژیکی گفته شده، کودکان و نوجوانان اضطراب و افسردگی کمتر، بهبود نتایج یادگیری و اثرات اجتماعی – عاطفی بیشتری را در کنار حیوانات به دست می‌آورند.

بازی کودکان با حیوانات اسباب بازی

بازی کودک با حیوانات اسباب بازی، می‌تواند به او در حل مسئله و یادگیری علت و معلول، چگونگی کنار آمدن با دیگران، حل تعارض و حس همکاری و همچنین، رشد مهارت‌های حرکتی، پرورش خلاقیت و تخیل، کشف استقلال و عزت نفس کودک کمک کند. برای مثال، بازی با حیوانات برای کودکان در مزرعه باعث می‌شود کودکان با انواع حیواناتی که در مزرعه یافت می‌شوند آشنا شده و مهارت‌های زبانی خود را نیز توسعه دهند. این‌چنین رشد مهارت‌های زبانی و ارتباطی کودکان افزایش می‌یابد. البته کودکان می‌توانند دایره واژگان خود را به‌سادگی با یادگیری نام حیوانات افزایش دهند و مهارت‌های ارتباطی خود را به کمک صحبت کردن با دوستان و اعضای خانواده در حین بازی کردن، بهبود ببخشند.

بازی کودکان با حیوانات خانگی

وجود حیوانات خانگی مانند خرگوش و مرغ و بازی کودک با حیوانات در محوطه خانه و مدرسه، روحیه کودکان را تقویت کرده و تنش‌ها را کاهش می‌دهد. به همین دلیل است که کودکان قدیم روحیه های شادتری داشتند و پر جنب و جوش تر بودند. حتی نحوه حضور آن‌ها در مدرسه را بهبود می‌بخشد؛ زیرا کودکان بسیار مشتاق تعامل با حیوانات هستند. مراقبت از حیوان خانگی، احترام به زندگی و آگاهی از نیازهای دیگران را به کودکان می‌آموزد و همچنین به کودک یاد می‌دهد که چگونه رفتار او می‌تواند بر دیگران تأثیر بگذارد.

مهم‌ترین درسی که والدین می‌توانند در مورد حیوانات خانگی و به‌طورکلی حیوانات به فرزندان خود بدهند این است که به همه آن‌ها باید احترام بگذارند. حیوانات موجودات زنده‌ای هستند و نفس می‌کشند و قطعاً آموختن ابراز همدردی با حیوانات در سنین پایین، درسی است که برای کودک مفید خواهد بود.

بازی بچه‌ها با حیوانات

خطرات بازی کودکان با حیوانات باغ وحش

بازی کودک با حیوانات در عین سرگرم کننده بودن برای او، می‌تواند خطرناک هم باشد. همیشه فرزند خود را در اطراف حیوانات، خواه از هر نوعی که باشند، کنترل کنید. هیچ وقت فرزند خود را در یک موقعیت خطرناک نگه ندارید تا بتواند نگاهی بهتر به حیوان داشته باشد یا اقدام به بازی با آن‌ها کند. توصیه می‌کنیم به هیچ وجه فرزند خود را نزدیک حصار یا دیوار قفس‌ها نگه ندارید یا اجازه ندهید روی آن بایستند. فرزندان شما باید یاد بگیرند که نباید حیوان را تحریک کنند، حتی نباید به یک قطعه شیشه‌ای ضخیم بین کودک و حیوان اعتماد کنید؛ چرا که در گذشته نمونه‌هایی از شیشه‌های ترک خورده در باغ وحش وجود داشت که برای کودکان حادثه ساز بود.

بازی کردن با حیوانات اسباب بازی، به کودک شما قدرت رهبری کردن را آموزش می‌دهد. اسباب بازی های حیوانات برای کودک شما سرگرم‌کننده است و می‌تواند مزایای زیادی را فراهم کند. اسباب‌بازی‌های مختلف تجربیات یادگیری متفاوتی را در اختیار بچه‌ها قرار می‌دهد. اگر قصد دارید تا فرزند شما تجربه‌ای ناب از بازی با اسب بازی را تجربه کند، خانه بازی بالونیا انتخاب مناسبی است. در این مکان، فرزند شما بازی های آموزنده را در تعامل با محیطی که مناسب سن اوست تجربه خواهد کرد و این مکان در کنار امکانات عالی، امنیت بالایی را هم برای کودک فراهم می‌کند.

جمع بندی

بازی یکی از مهم‌ترین جنبه‌های زندگی کودک است؛ زیرا از طریق آن کودکان یاد می‌گیرند که خلاقانه فکر کنند و تعامل اجتماعی داشته باشند. از طریق بازی، آن‌ها از نظر فیزیکی رشد کرده و مهارت‌های عاطفی زیادی را کشف می‌کنند و یاد می‌گیرند. به طور خلاصه، بازی برای رشد کودک شما بسیار مهم است.

سوالات متداول شما عزیزان

این مطلب را به اشتراک بگذارید:

ارتباط با مشاوران بالونیا

مشاوران ما آماده پاسخگویی به سوالات شما عزیزان می باشند

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *