بازی با کودک یک ساله

بازی مناسب کودک یک ساله

بازی کردن یکی از کار‌های مهم و اساسی برای آرامش روحی و روانی کودکان محسوب می شود و باعث شکفته شدن استعداد‌ها و برانگیخته شدن شور و هیجانی و شادابی در کودکان نیز خواهد شد و استرس و دلهره را دور خواهد کرد. بازی کردن به سن و سال خاصی اختصاص داده نشده است. از زمان تولد کودک به بازی و سرگرمی احتیاج دارد و مهیا کردن فضای آرام‌بخش و شاد برای کودکان وظیفه والدین است. بازی کردن با کودکان یک‌ساله بسیار کاری حساس و شیرین است، چون کودکان یک‌ساله بسیار کنجکاو و بازی گوش هستند و به هر چیزی دست می‌زنند بدون آنکه بدانند خطر دارد یا نه.

هنگام خرید وسایل کودک باید توجه ویژه‌ای در این زمینه داشته باشید که وسایل بازی تیز یا شکننده نباشند که کودک با دست زدن به آن‌ها صدمه ببیند. حواستان باشد که وسایل ریز و کوچک در اسباب بازی ها نباشند که کودک دلبندتان آن را در دهان بگذارد. وسایل بازی باید مناسب سن کودک باشند و از طرفی باعث رشد فکری و آموزش به کودک باشد. در والدینی که پدر و مادر هر دو شاغل هستند و زمان کافی برای بازی کردن با کودک خود را ندارد و نمی‌خواهند که کودکشان از بازی و شادابی و نشاطی که باعث آرامش کودک و رشد فکری دلبندشان می‌شود دور باشد و می‌خواهند که کودکشان با بازی دسته جمعی با کودکان دیگر، روابط اجتماعی و قرار گرفتن در جامعه را یاد بگیرد، می‌توانند کودک دلبندشان را به خانه بازی بالونیا بسپارند.

انواع بازی با کودک یک ساله

خانه‌ای با فضای بسیار عالی و متناسب با ذات و روحیه کودکانه در دسترس شما والدین مسئولیت پذیر قرار گرفته است و با رعایت تمام مسائل بهداشتی میزبان کودکان عزیز و دوست داشتنی شما از رده سنی یک تا هشت سال است. در خانه بالونیا با وجود مدیران و کارکنان مهربان و دلسوز و آموزش دیده در زمینه‌ی رفتار درست با کودکان شما می‌توانید کودک عزیز خود را با خیال راحت و آسوده به دستان پرمهرشان بسپارید؛ و بدون استرس و نگرانی به سراغ کارهای خود بروید و فرزندان عزیزتان نیز در این فاصله زمانی با نشاط و شادابی آن هم با درست‌ترین شیوه‌ها آشنا کنید. بازی‌های متنوع با وسایل مجهز در هر رده سنی که متناسب با روحیات و سن کودک شماست را فقط در خانه بازی بالونیا بیابید؛ تا عزیزانتان حس زیبا و دلپذیر خوشحالی را تجربه کنند و شادی و نشاطی را به دل های شما هم هدیه دهند.

بازی کردن با کودکان یک‌ساله بی‌نهایت شیرین و جذاب است. کودکان یک‌ساله تازه به سراغ بازی می‌روند و چیز زیادی از بازی کردن نمی‌دانند پس باید با حوصله و صبر زیاد با کودکان دلبند خود بازی کنید و مواظب آن‌ها باشید. مهم‌ترین مسئله در هنگام بازی این است که وسایل بازی مختص سن کودک باشد. بازی های کودکانه در خانه همیشه مسئله خوشحال کننده‌ای برای والدین کودک است چون باعث شادابی و نشاط کودک، رشد خلاقیت، هماهنگی و مهارت‌های اجتماعی کودک می‌شود. در زیر به تعدادی از وسایل بازی مخصوص سن کودک یک‌ساله اشاره می کنیم.

بازی با بچه یک ساله

بازی میله و مهره

شاید به نظر برسد که این بازی با پیچ و خم مهره‌ها برای کودکان یک‌ساله کسل کننده است؛ اما این واقعیت ندارد. این بازی با داشتن ظاهری ساده ولی تنوع رنگی زیاد، کودک را با وجود شکل‌های هندسی و رنگ‌های جذاب و شاد، همچنین با دارا بودن صدا در هنگام برخورد به هم جذب خود می‌کند و باعث شود که ذهن جستجوگر کودک درگیر بازی شود. او حتی با دست زدن ساده به این لوازم هم حیرت زده شده و با هدایت مهره‌ها بر روی پیچ و خم‌ها با مفهوم حرکت کردن آشنایی پیدا می‌کند و می‌تواند درک کند که با هل دادن، اجسام به حرکت در می‌آیند؛ در کل، این اسباب بازی مدرن برای کودک کنجکاو شما وسیله‌ای آموزشی در عین حال سرگرم کننده به حساب می‌آید.

پازل و بلوک بازی

پازل و بلوک بازی‌ که در ابعاد بزرگ و رنگ‌های شاد در دسترس همگان وجود دارند و یکی از بهترین و پرطرفدارترین اسباب بازی‌های کودکان یک‌ساله به حساب می‌آیند از این دست وسایل هستند. بلوک بازی یا پازل با داشتن رنگ‌های زیبا و رنگارنگ به خوبی کودک یک ساله را جذب و سرگرم می‌کنند. این اسباب بازی برای یادگیری شمارش، شناخت رنگ‌ها، درک مفاهیم کوتاه، بلند، زیاد و کم بسیار تأثیرگذار و کاربردی است و اغلب کودکان با درست کردن اشکال و شکل‌های جدید بسیار ذوق‌زده و شگفت زده می‌شوند. معمولا در خانه بازی کودک با دوستان خود این بازی ها را به صورت گروهی یاد میگیرد.

اسباب بازی کشیدنی

 اسباب بازی‌های کشیدنی جزء بهترین و‌ کاربردی‌ترین اسباب بازی‌های کودکان یک‌ساله هستند. این اسباب بازی‌ها هنگام حرکت صدایی جذاب دارند و اکثراً به شکل یک حیوان طراحی می‌شوند تا کودک با شکل و ظاهر حیوانات نیز آشنا شود. همچنین با رنگ های متنوع باعث تشویق حرکت کودکان نوپا می‌شود. با حرکت کردن، کم کم تعادل در کودک شکل می‌گیرد و می‌تواند به تنهایی بایستد و به درستی راه برود. پس اسباب بازی‌ها تأثیر زیادی در رشد جسم کودک دارند و با ظاهر زیبا و خارق اعاده‌ای که دارند کودک را به سمت خود جلب می‌کنند.

پیانوهای جذاب

 پیانو‌های در بازار متناسب با سن کودک یک ساله وجود دارد که دارای ظاهر و طراحی بسیار ساده هستند اما با وجود حالت ساده بسیار زیبا و مجذوب کننده به نظر می‌رسند چون در ساخت آن‌ها از رنگ و نور‌های رنگارنگ و شاد استفاده شده و با فشار دادن هر دکمه رنگی درون یک لوله ستاره یا قلب کوچک به وسیله‌ی فشار هوا به بالا پرتاب می‌شود و صدای خوش آهنگ را پخش می‌کند. صدای آهنگ کودک را ذوق‌زده و مشتاق می‌کند و سعی می‌کند با فشار دادن دکمه‌ها او هم وسیله کوچک درون لوله‌های رنگی را پرتاب کند و صدای خوش آهنگ را بشنود. این وسیله ساده و بدون خطر اسباب بازی معرکه‌ای برای کودکان کنجکاو یک ساله است.

توپ بازی برای کودک یک ساله

اسباب بازی توپ و محور

 اسباب بازی توپ و محور یکی دیگر از اسباب‌ بازی‌های متناسب با سن کودک یک‌ساله است. ظاهر این وسیله به این صورت است که روی یک محور تعدادی توپ رنگی قرار دارد که درون این توپ‌ها، اشیای ریزی حتی گاهی نورانی وجود دارند که هنگام حرکت باعث صدا و روشنایی می‌شوند و به هنگام گریه کردن کودک دلبندتان می‌توانید با تکان دادن این وسیله کودک را آرام کرده و حواس او را به سوی این وسیله‌ی بازی شگفت انگیز و پرماجرا سوق دهید. اسباب‌بازی‌ها فوق تعدادی از وسایل بازی متناسب با سن کودک یک‌ساله هستند که با وجود ظاهر ساده از کاربرد‌های خارق اعاده‌ای برخوردار هستند. خانه بازی بالونیا با داشتن امکانات فوق‌العاده و همچنین با داشتن اسباب بازی‌های متنوع دیگر مخصوص هر رده سنی از کودکان و فضای جالب و جذاب متناسب با روحیه کودکانه میزبان دلبندان عزیز و شیرین شما هستند. مربیان دلسوز و آموزش دیده این خانه پذیرای تمامی رده‌های سنی تا هشت سال و کودکان کوچک و یک‌ساله شما هستند و به خوبی از آن‌ها نگهداری می‌کنند تا خیال شما والدین از امنیت و آرامش فرزند دلبندتان راحت باشد.

اسباب بازی مناسب کودک یک ساله

کودکان یک ساله معمولا بسیار کنجکاو هستند و دوست دارند با انواع وسیله ها ارتباط برقرار کنند. آن ها دوست دارند اجسام مختلف و ریز را با دستشان بگیرند و تا مدت ها با آن بازی کنند و همچنین به بررسی آن بپردازند. شما می توانید اسباب بازی های مناسب را در اختیار کودکتان بگذارید تا سرگرم شود. بازی کردن کودکان مهارت های اجتماعی زیادی را به آنان می آموزد.

معمولا برای این سن، تفاوتی میان اسباب بازی های دخترانه و پسرانه در نظر گرفته نمی شود. می توانید انواع اسباب بازی های بی خطر و موزیکال را برای آن ها تهیه کنید. انواع اسباب بازی های تفکیک کردن، سرهم کردن، کشیدنی و هل دادنی را برای کودک یک ساله خود خریداری کنید. در این سن میزان فعالیت و حرکت کودک به طور ناگهانی زیاد می شود و علاوه بر مراقبت زیاد، باید حواستان به بازی کردن و رفع این جنبه از نیاز های او باشد. کودک در این سن نیاز به یادگیری و رشد دارد و بهتر است اسباب بازی هایی را برایش تهیه کنید، که مهارت های کلامی و راه رفتن او را تقویت کند. می توانید اسباب بازی هایی مانند لگو ها، پازل های مخصوص کودکان، اسباب بازی های موزیکال، کتاب های رنگ آمیزی و آجر بازی و خمیر بازی کودکان را برای فرزند خودخریداری کنید.

بازی های مناسب کودک یک ساله

چگونه با کودک یک ساله خود بازی کنیم

همان‌طور که پیش از این نیز اشاره کردیم، بازی با کودکان یک ساله می تواند نکات بسیار زیادی را به آنان یاد بدهد. آن ها در این سن ارتباط برقرار کردن و حرکت کردن را یاد می گیرند و نیاز هایی دارند که باید به آن ها به درستی پاسخ داده شود. کودکان یک ساله تحرک دارند و علاقه خاصی به جا به جایی وسایل پیدا می کنند. می توانید با تشویق او به جا به جایی وسایل و اسباب بازی ها، مهارت های حرکتی کودکتان را تقویت کنید. بهتر است اندازه اسباب بازی ها به گونه‌ای باشد که کودک بتواند آن را به راحتی پرت کند و بردارد. همچنین می توانید با او نقاشی کنید و به خاطر علاقه‌ای که به رنگ ها و تفکیک آن ها دارد، می توانید با کودکتان نقاشی کنید. همچنین خواندن کتاب های آموزنده به رشد او کمک می کند.

جمع‌بندی

بازی کردن یکی از مهمات در زندگی کودکان است و کودک از همان سال اول زندگی به بازی احتیاج دارد. بازی کردن علاوه بر سرگرمی باعث رشد فکری و شکوفا شدن استعداد ها و شکل‌گیری شخصیت کودک نیز می‌شود. بنا بر سن و سال کودک، بازی کردن و وسایل بازی متفاوت‌اند. امروزه معضل آپارتمان نشینی و فضای کوچک، بازی کردن کودکان را سخت و دشوار کرده است؛ ولی خوشبختانه در خانه بازی بالونیا، کودک در فضای کاملاً شاد و با نشاط به بازی کردن می‌پردازد و با مهارت‌های اصلی زندگی آشنا می‌شود.

 بالونیا میزبان فرزندان عزیزتان می‌باشد و کودکان یک تا هشت سال را می‌توان به دستان دلسوز کارکنان آن سپرد. خانه بالونیا مدیران و کارمندانی با تجربه و دلسوز دارد که آن ها را برای نگهداری از دلبندان شما استخدام کرده است که متناسب با روحیه و سن و سال کودکان رفتار می‌کنند و در عین حال به رشد فکری کودکان نیز می‌پردازند.

سوالات متداول شما عزیزان

این مطلب را به اشتراک بگذارید:

ارتباط با مشاوران بالونیا

مشاوران ما آماده پاسخگویی به سوالات شما عزیزان می باشند

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *