بازی استپ هوایی

بازی استوپ هوایی

بازی استپ هوایی که اغلب آن را با نام استوپ آزاد می‌شناسند از جمله بازی‌های گروهی و جذابی است که امروزه بسیار مورد استقبال قرار گرفته است. شما می‌توانید در خانه بازی بالونیا این بازی را در کنار بازی‌های متنوع دیگر برای بالا بردن مهارت‌های حرکتی و یا گاهی فکری فرزندان خود انتخابی مناسب در نظر بگیرید.

آموزش نحوه بازی استپ هوایی

بچه‌ها در حال بازی استپ هوایی

تعدادی بازیکن در بازی استپ هوایی نامحدود است. در ابتدا فردی به عنوان شروع کننده بازی، توپ را به هوا پرتاب می‌کند، در همین حین که توپ پرتاب می‌شود شخص پرتاب‌کننده باید نام یکی از اعضاء بازی را با صدای بلند صدا بزند. فرد نام برده شده باید هرچه سریع‌تر قبل از این که توپ به زمین برسد آن را از آن خود کند. در این لحظه بازیکنان دیگر باید از منطقه پرتاب توپ دور شوند فرد مورد نظر اگر بتواند به موقع توپ را بگیرد بازی دوباره به همان منوالی که گفته شد ادامه پیدا می‌کند؛ اما چنان چه فرد نام برده نتواند به موقع توپ را بگیرد، باید به دنبال توپ آن‌قدر بدود که توپ را از آن خود کند و سپس بگوید: استوپ.

با شنیدن کلمه استوپ تمامی بازیکنان باید در هر منطقه‌ای که حضور دارند به ایستند. در این شرایط توپ در دستان فرد نام برده شده است که می‌تواند عملیات پرتاب توپ را انجام دهد. تا زمانی که توپ به طرف کسی پرتاب نشود بازیکنان نمی‌توانند از منطقه خود تکان بخورند. اگر پرتاب توپ باعث شود که ب فردی که مورد نظر است برخورد کند، امتیاز منفی برای وی ثبت می‌شود و فردی که توپ را پرتاب کرده است باید بازی را مجدد آغاز نماید. بدین ترتیب بازی استوپ هوایی به همین شکل تکرار می‌شود.

قوانین بازی استپ هوایی

یکی از قوانین بازی استپ هوایی این است که فردی که امتیاز منفی گرفته است با نام مستعار شناخته می‌شود و دیگر بازیکنان نیز با نام مستعار وی را می‌شناسند و در صورتی که نام واقعی او را صدا بزنند، یک امتیاز منفی برای فردی که نام واقعی را صدا زده است ثبت می‌شود یک امتیاز منفی برای افراد با سقف خاصی تعیین می‌شود اگر این امتیازات به سقف مورد نظر برسد، فرد را به دیوار تکیه می‌دهند و بازیکنان توپ را به طرف وی پرتاب می‌کنند. سپس بعد از توپ باران، فرد مورد نظر به اصطلاح سوخته است و از بازی خارج می‌شود و به همین شکل بازی ادامه دارد تا تنها یک نفر در پایان باقی بماند که این فرد به عنوان برنده بازی استپ هوایی شناخته می‌شود.

اهداف بازی استوپ هوایی

مزایای بازی استپ هوایی

در بازی استوپ هوایی تعامل، وحدت و مسئولیت‌پذیری به کودکان آموزش داده می‌شود که والدین عزیز می‌توانند به خانه بازی کودک بالونیا در این زمینه اعتماد کرده و فرزندان خود را برای انجام انواع بازی مانند بازی استپ هوایی به این مجموعه امن بسپارند. هماهنگی چشم و دست یکی دیگر از اهداف بازی است که نمی‌توان به هیچ عنوان آن را نادیده گرفت. مهارت‌های حرکتی از جمله مهارت‌های مهمی است که فرزندان شما باید از آن برخوردار باشد و در این بازی این مهارت‌ها به خوبی افزایش پیدا می‌کنند.

جمع بندی

انواع بازی برای کودکان در سنین مختلف را از مجموعه به روز و همراه با امکانات و تجهیزات ایمن خانه بالونیا بخواهید. در این مقاله شما را با نحوه انجام بازی استپ هوایی، قوانین و اهداف آن آشنا کردیم. تا بتوانید متناسب با علاقه و هدفی که به نفع کودک است از مزایای انواع بازی همچون بازی استوپ هوایی به نحو احسن بهره‌مند شوید.

سوالات متداول شما عزیزان

این مطلب را به اشتراک بگذارید:

ارتباط با مشاوران بالونیا

مشاوران ما آماده پاسخگویی به سوالات شما عزیزان می باشند

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *