تم تولد چیست

معنی تم تولد چیست

جشن تولد از جمله مرسوم‌ترین جشن‌هاست که تمام نقاط جهان رواج دارد. افراد روز تولد خود را جشن می‌گیرند و به شادی می‌پردازند. معمولاً همه افراد سعی می‌کنند که جشن تولد به باشکوه‌ترین حالت ممکن برگزار شود. وسایل تزئینی، بادکنک، فشفشه، شمع، کیک و… از جمله اقلام ضروری هر جشن تولد است که اگر با تم‌های تولد مختلف دیزاین شود، هارمونی بسیار خاصی به مراسم تولد القا می‌کند. در ادامه قصد داریم به موضوع تم تولد چیست بپردازیم.

تم جشن تولد چیست؟

به طور معمول در خصوص جشن تولد و جشن‌های مختلف با واژه تم تولد برخورد کرده‌اید اما مطمئناً تعریف درستی برای پاسخ به سؤال تم تولد چیست ندارید. در ادامه به برسی دقیق پاسخ این سؤال می‌پردازیم. منظور از تم تولد هارمونی مناسبی از لوازم تزئینی تولد و لوازم پذیرایی از میهمانان در کنار یکدیگر می‌باشد که نوع آن بسته به سلیقه افراد متفاوت است. لوازم تزئینی شامل انواع ریسه و آویز، بادکنک، رومیزی و اعداد تولد است و وسایل پذیرایی از مهمان شامل بشقاب کیک، چاقو و لیوان می‌باشد. ست شدن تمام موارد ذکر شده از نظر رنگ و طرح به شکوه هرچه تمام‌تر جشن تولد شما می‌افزاید.

لازم به ذکر است که از انواع تم‌های مختلف می‌توان برای تمامی مراسمات مختلف و جشن‌ها مثل جشن دندانی کوک، جشن نامزدی، سالگرد ازدواج، ولنتاین و بسیاری از جشن‌ها و مناسبت‌های دیگر استفاده کرد. به‌گونه‌ای که دیزاین مراسم را به صورت بسیار زیبایی هماهنگ و چشم‌نواز جلوه می‌دهد. در صورتی که جشن تولد خاصی پیش رو دارید به شما پیشنهاد می‌شود که با انتخاب یک تم خاص، مناسب با سلیقه و سن فرد، یک جشن خاطره‌انگیز را رقم بزنید و خاطره‌ای خوش برای خود و میهمانان به جای بگزارید.

تم تولد چه رنگی باشد بهتر است؟

تم‌های تولد انواع مختلفی دارند و در رنگ‌های متنوعی ارائه می‌شوند اما انتخاب رنگ تم جشن تولد تماماً بستگی به سلیقه و روحیه فرد دارد. رنگ‌ها تماماً بیانگر احساسات و علایق افراد هستند، در نتیجه در انتخاب رنگ تم تولد باید دقت کافی را داشته باشیم.

  • رنگ طلایی: نشان از شکوه و جلال، موفقیت و گرما است. رنگ طلایی به طور مداوم در جشن تولدها مورد استفاده قرار می‌گیرد، خصوصاً در جشن تولدهایی افراد سعی در مجلل بودن آن دارند. رنگ طلایی رنگ غنی و قوی ای است که تماماً مناسب جشن‌های باشکوه است. تم طلایی یکی از بهترین انتخاب‌ها برای افرادی است که تولدشان در فصل‌های زمستان و پاییز است.
  • رنگ قرمز: رنگ هیجانی و خاصی است. برگزیدن تم قرمز رنگ بیانگر این است که شما فرد بسیار با اعتماد به نفس و پرانرژی هستید. رنگ قرمز به راحتی می‌تواند در طیف‌های مختلف و تونالیته‌های مختلف جلوه‌های کاملاً منحصر به فردی داشته باشد. این رنگ تم مناسب برای جشن تولدهایی است که در فصل تابستان و زمستان برگزار می‌شوند.
  • رنگ سفید: سفید به معنای پاکی، سادگی و تمیزی است. رنگ سفید به عنوان یک رنگ تم کلاسیک شناخته می‌شود. استفاده رنگ سفید در تم تولد جلوه بسیار مدرنی دارد. بسیار چشم‌نواز است.
  • رنگ طوسی: رنگ طوسی از جمله رنگ‌های ویژه‌ای می‌باشد که در برگزاری تولد کودک مورد استقبال خاص پسندان می‌باشد. این رنگ به تازگی یکی از رنگ‌های پر استفاده در جشن‌‌های تولد تبدیل شده است. رنگ طوسی تماماً بیانگر حس سازش است که از طرفی می‌تواند بسیار کسل‌کننده و از طرف دیگر می‌تواند بسیار شیک باشد. تم طوسی می‌تواند با رنگ‌های زرد، قرمز یا بادمجانی ترکیب رنگ بسیار ویژه‌ای ایجاد کند.
  • رنگ نارنجی: این رنگ سرشار از گرما، نشاط، انرژی مثبت و شادی است. بهترین رنگ برای تولدهای فصل پاییز است که البته برای سایر فصل‌ها نیز استفاده می‌شود. اگر می‌خواهید از این رنگ در تم‌های تولد فصل زمستان و پاییز استفاده کنید بهترین ترکیب رنگ قهوه‌ای یا طلایی است. برای بهار و تابستان از رنگ‌های روشن‌تر مانند زرد یا آبی روشن استفاده کنید.
  • رنگ یاسی: این رنگ بسیار لطیف، مطبوع و مورد توجه اکثر خانم‌ها می‌باشد که اغلب در تم‌های تولد فصل‌های بهار و تابستان ظاهر می‌شود. بهتر است از این رنگ در تولدهایی که در باغ‌ها برگزار می‌شوند استفاده شود. تم یاسی بیشتر برای دختر خانم‌های نوجوان مورد استفاده قرار می‌گیرد.

چطور تم تولد انتخاب کنیم؟

تم تولد از جمله مهم‌ترین مواردی است که انتخاب صحیح و مناسب آن تأثیر بسیار بالایی بر جلوه و هارمونی جشن تولد و تحت تأثیر قرار گرفتن مهمانان دارد؛ اما به‌طورکلی مسئله مهم این است که چگونه یک تم چشم‌نواز و مناسب برای تولد اشخاص در هر سن و با هر جنسیتی را تهیه کنیم به‌طوری‌که رنگ و طرح این تم و نوع هارمونی آن، مناسب فرد مورد نظر باشد و مهمانان را شگفت‌زده کند. در ادامه به برسی چندین نوع تم و کاربرد آن‌ها می‌پردازیم.

تم تولد پسرانه

تم مناسب تولد پسرانه چیست

برای انتخاب طرح و رنگ تم تولد پسرانه لازم است این نکته را مد نظر داشته باشید که عموم پسرها در سنین مختلف میل بیشتری رنگ‌های سرد و خنثی دارند. اگر فرزند شما یک پسر بچه خردسال است از تم‌های تولد با رنگ‌های سبز و آبی پاستلی یا جیغ، در صورتی که فرزند پسر شما در مرحله نوجوانی و جوانی قرار دارد شما می‌توانید از تم‌هایی با ترکیب رنگی خنثی با سرد مانند طوسی و سفید، سفید و مشکی، خاکستری و مشکی و…استفاده نمایید. اکثر پسربچه‌های 4 تا ۱۰ساله علاقه ویژه‌ای به شخصیت‌های کارتونی دارند و خود را به جای شخصیت‌های کارتونی هیجان‌انگیز مثل اسپایدرمن، بتمن، مینیون، مک کویین و… تصور می‌کنند. در نتیجه انتخاب تم تولد مناسب باشخصیت مورد علاقه کودکتان برای آن‌ها بسیار جذاب است. پیشنهاد می‌کنیم بدون هیچ دغدغه‌ای می‌توانید برای فرزند دلبندتان در بهترین خانه بازی کودک در تهران که دارای سالن تولد مجهزی است بهترین خاطرات را به جای بگذارید .

تم تولد دخترانه

از آن جهت که دخترها و دختر بچه‌ها دارای روحیه‌ی حساسی هستند، تهیه و طراحی تم تولد برای آن‌ها مقداری پیچیده‌تر می‌باشد. لازم به ذکر است که استفاده از رنگ‌های گرم در لابه‌لای تم تولد آن‌ها سبب دلگرمی دختر بچه‌ها می‌شود. در صورتی که قصد برگزاری تولد برای دختر بچه خود در سنین 4 تا 10 سالگی دارید، بهترین و مناسب‌ترین گزینه برای شما انتخاب تم به شکل شخصیت کارتونی مورد علاقه آن‌هاست؛ اما در میان دختر بچه‌هایی وجود دارند که به شخصیت‌های کارتونی علاقه چندانی ندارند. بهترین و مناسب‌ترین گزینه برای این دسته از دختر بچه‌ها تم‌هایی با طرح فرشته، رنگین‌کمان و طرح‌های عروسکی با رنگ‌های ملیح مثل صورتی، یاسی و…است.

تم تولد افراد بزرگسال

برای عموم افراد انتخاب تم مناسب برای تولد بزرگ‌سالان کمی دشوار به نظر می‌رسد، اما در ادامه راه‌حل‌هایی ارائه می‌شود که شما را با انتخاب تم تولد بزرگسال آشنا می‌کند. برای اینکه تم تولد را برای فرد بزرگسال انتخاب کنیم اولین قدم توجه به سلیقه و علایق فرد است. این علایق می‌تواند ورزش، حیوانات، کتاب، ساز و…باشد که با در نظر گرفتن این لاین از علایق افراد به راحتی می‌توانید تم مناسب شخصیت فرد بزرگسال را پیدا کنید.

به روز ترین نمونه‌های تم تولد

در ادامه عکس‌هایی از به‌روزترین و شیک‌ترین تم‌های تولد از سالن تولد ستارگان را آورده‌ایم که شما می‌توانید با تماشای آن بهترین و مناسب‌ترین تم مورد نظر خود را پیدا کنید. در سالن تولد ستارگان به‌روزترین و جدیدترین تم‌های تولد روز دنیا ساخته و طراحی می‌شود. شما می‌توانید در این سالن با هر ایده‌ای تم تولد مناسب خود را پیدا کنید. برای دیدن جزئیات بیشتر روی این لینک کلیک کنید.

جدیدترین تم تولد

تم تولد کودک

تم تولد خاص

تم تولد زیبا با رنگ آبی

تم تولد لاکچری پاییزه

جمع بندی

در مقاله فوق به موضوع تم تولد چیست پرداختیم و دریافتیم که در تولدهای امروزی تم تولد به جز جدایی‌ناپذیری از تولدها تبدیل شده است. تم تولد در بین افراد مختلف بر حسب علایق و سلیقه و جنسیت آن‌ها متفاوت می‌باشد. برای انتخاب تم تولد مناسب شخصیت و سن خود مقاله فوق بهترین مرجع راهنمای شما می‌باشد.

سوالات متداول شما عزیزان

این مطلب را به اشتراک بگذارید:

ارتباط با مشاوران بالونیا

مشاوران ما آماده پاسخگویی به سوالات شما عزیزان می باشند

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *