بازی های افزایش اعتماد به نفس در کودکان

انواع بازی های افزایش اعتماد به نفس در کودکان

بازی های افزایش اعتماد به نفس در کودکان مؤثر است؛ کودکان علاقه زیادی به بازی کردن دارند و زمان زیادی را به آن اختصاص می‌دهند و این یک فرصت طلایی را در اختیار والدین می‌گذارد تا بهترین و مناسب‌ترین بازی های افزایش اعتماد به نفس در کودکان را به این عزیزان بیاموزند. اگر شما نیز کودکی دارید که فکر می‌کنید اعتماد به نفس او پایین است، حتماً این مقاله را تا انتها بخوانید تا متوجه شوید چطور با بازی کردن می‌توان او را به توانایی‌هایی که دارد، آگاه نمود.

بازی برای بالا بردن اعتماد به نفس کودکان

احساسی که نسبت به خود و توانایی‌هایمان داریم، اعتماد به نفس ما را تعریف می‌کند. اعتماد به نفس، نقش بسیار مهمی در موفقیت و کامیابی ما دارد. فرقی هم ندارد در چه سنی باشیم؛ در هر صورت داشتن اعتماد به نفس، کلید موفقیت و پیروزی ما است.

اعتماد به نفس در کودکی شکل می‌گیرد و لذا والدین، نقشی مهم در بالا بردن یا پایین آوردن آن در فرزندانشان دارند. اینکه والدین ما در گذشته تا چه اندازه به این موضوع واقف بودند و چه تلاشی برای آن کرده‌اند، اهمیتی ندارد! آنچه مهم است این بوده که ما به عنوان یک پدر یا مادر برای بالا تقویت اعتماد به نفس در کودکانمان چه ایده‌ای داریم؟! واقعیت آن است که برخی اوقات فراموش می‌کنیم که اعتماد به نفس یک کودک، در تصمیم گیری‌های حال و آینده او تا چه اندازه تأثیرگذار می‌باشد.

بچه هایی که اعتماد به نفس بالایی دارند، در بازی برای بالا بردن اعتماد به نفس کودکان با اطمینان به سراغ تجربه‌های جدید می‌روند و شادتر هستند. برعکس کودکان بدون اعتماد به نفس، همیشه فکر می‌کنند از عهده هیچ کاری برنمی‌آیند و حتی به خود اجازه نمی‌دهند که به سمت مسیرهای تازه گام بردارند. با توجه به اینکه کودکان عاشق بازی کردن هستند، می‌توان از این فرصت طلایی استفاده کرد و اعتماد به نفس آن‌ها را تقویت نمود. بازی برای افزایش اعتماد به نفس در کودکان، انواع مختلفی دارد که به برخی از آن‌ها در بخش‌های بعدی اشاره خواهیم کرد.

رفتار والدین در بهبود اعتماد به نفس کودکان تأثیرگذار است. آن‌ها باید کودک را تشویق کرده و به او کمک کنند که مهارت‌های تازه را بیاموزد و فرصت‌های جدید را تجربه کند. اینکه والدین همیشه تماشاگر بازی کودکان باشند، به هیچ عنوان صحیح نیست. بهتر است گاهی در نقش یک هم‌بازی، نکاتی را به کودک بیاموزند. یکی از مزیت‌های بازی های افزایش اعتماد به نفس در کودکان، این است که والدین نقاط ضعف فرزند خود را می‌شناسند و روش‌های برطرف کردن آن را می‌آموزند؛ بنابراین کودک با اطمینان بیشتری با بچه‌های دیگر بازی خواهد کرد.

بازی برای بالا بردن اعتماد به نفس کودکان

اگر می‌خواهید انواع بازی های افزایش اعتماد به نفس در کودکان را به فرزند خود بیاموزید، یک راه آسان پیش روی شما است و آن اینکه فرزند خود را به خانه کودک بالونیا ببرید و اجازه دهید که کادر حرفه‌ای این مجموعه، انواع بازی‌های جذاب و مؤثر در افزایش اعتماد به نفس را به کودک شما بیاموزند. در این خانه بازی زیبا بازی‌های مختلفی به کودک آموزش داده می‌شود و از آنجایی که تعداد زیادی از کودکان در این خانه حضور دارند، فرزند شما از بازی گروهی لذتی وصف ناپذیر خواهد داشت.

تاثیر بازی های افزایش اعتماد به نفس در کودکان

می‌دانیم که بازی کردن به عنوان یک فعالیت لذت‌بخش، توانایی و مهارت کودکان در زمینه‌های مختلف را افزایش می‌دهد. اعتماد به نفس یکی از آن توانایی‌ها است که کودک با بازی کردن می‌تواند به آن دست پیدا کند. زمانی که کودک یک پازل را به تنهایی می‌سازد، خانه‌سازی می‌کند، توپی را به سمت دروازه می‌اندازد و هر موفقیت دیگری که به دست می‌آورد، یک باور قوی در کودک ایجاد می‌شود و او فکر می‌کند کار بسیار مهمی انجام داده است.

موفقیت در بازی، اعتماد به نفس کودک را افزایش می‌دهد و شکست در بازی موجب تقویت عزت نفس او خواهد کرد؛ البته به شرط آنکه کودک از شکست خوردن درس بگیرد و مجدداً تلاش کند. بازی های افزایش اعتماد به نفس در کودکان فضایی مناسب جهت ابراز وجود را فراهم می‌کنند. وقتی او در بازی با چالشی مواجه می‌شود و به موفقیت موانع را از سر راه برمی‌دارد، اعتماد به نفس در او تقویت می‌شود و این موضوع در موفقیت‌های آتی او تأثیرگذار خواهد بود.

اگر شما نیز به اهمیت اعتماد به نفس داشتن در کودکان واقف هستید، حتماً او را به انجام بازی‌های مناسب تشویق کنید و گاه خودتان با او هم‌بازی شوید. وقتی با کودک همراه می‌شوید و انواع بازی های افزایش اعتماد به نفس در کودکان را با او انجام می‌دهید، در مرحله اول اجازه دهید که کودکتان برنده بازی باشد.

(البته پس از مبارزه‌ای جانانه!) بدین ترتیب کودک توانایی‌های خود را باور خواهد کرد؛ اما وقتی دور بعدی بازی را آغاز می‌کنید، او را شکست دهید و نگذارید احساس کند که همیشه می‌تواند برنده باشد. با این کار کودک می‌آموزد که زندگی تلفیقی از پیروزی و شکست است و شکست امری غیر عادی نیست؛ و اما دور سوم بازی، بازهم نوبت برنده شدن کودک است. در این صورت کودک می‌آموزد که اگر به تلاش‌های خود ادامه دهد، می‌تواند لذت پیروزی را تجربه کند.

کودکانی که کمی خجالتی هستند، بازی‌های تک نفره را ترجیح می‌دهند. برای این کودکان حضور در بازی‌های گروهی را توصیه می‌کنیم؛ البته لازم نیست که شما به یکباره کودک را در جمعی ببرید و از او بخواهید با دیگران بازی کند. (احتمال باختن او را در نظر بگیرید.) پیشنهاد ما این است که از جمع‌های کوچک دونفره آغاز کنید و اجازه دهید کودک با بچه‌های همسن یا کوچک‌تر از خود بازی کند.

انواع بازی های افزایش اعتماد به نفس در کودکان

بازی برای افزایش اعتماد به نفس کودکان

گفتیم که بازی های افزایش اعتماد به نفس در کودکان بسیار مهم است. این بازی‌ها کدام‌اند و چه بازی‌هایی می‌تواند این اعتماد به نفس را افزایش دهد؟

هدبند

این بازی گروهی است و جذابیت بسیار زیادی دارد. این بازی، ضمن بالا بردن هوش کودکان به تقویت اعتماد به نفس در آن‌ها کمک شایانی خواهد کرد. بازی هدبند، متشکل از تعدادی کارت، یک ساعت شنی، ۶ هدبند و تعدادی مهره است. هدبند روی سر بازیکنان و کارت‌ها در محل مخصوص قرار می‌گیرد. هر بازیکن تا اتمام زمان ساعت شنی فرصت دارد که حدس بزند و بگوید تصویری که روی هدبند قرار دارد، چیست. او با سؤال پرسیدن از دیگران حدس می‌زند و چنانچه این حدس درست بود، مهره‌ای را به عنوان جایزه دریافت می‌کند. چنانچه بازیکن موفق نشود حدس درستی بزند، می‌بازد و نفر بعدی وارد بازی می‌شود.

هوش برتر

از بهترین نمونه‌های بازی های افزایش اعتماد به نفس در کودکان، می‌توان به تجسم سازی و افزایش خلاقیت کودکان کمک کرد. این بازی شامل یک صفحه بازی پلاستیکی و ۲۴ شکل رنگی است. به علاوه روی این صفحه پلاستیکی، ۹ میله کوتاه دیده می‌شود. این ۲۴ شکل هر کدام رنگ‌ها و اندازه‌های مختلفی دارند. کودک با استفاده از این قطعات، شکل میوه‌ها، اشکال هندسی، خانه، حیوانات و… را می‌سازند. با این اسباب بازی می‌توان حروف الفبا و اعداد را به کودکان ۶ تا ۸ساله آموزش داد.

اشکال چوبی سپتا

در این بازی ۷ قطعه چوبی را می‌بینید که در ابعاد و رنگ‌های متنوع هستند. این ۷ قطعه در واقع ستون اشکال هستند که در دو حالت می‌توان با آن‌ها بازی کرد. حالت اول اینکه کودک با کمک بزرگ‌ترها، به کارت‌های الگو نگاه کند و اشکال را داخل میله چوبی قرار دهد که در این صورت با هر جای‌گذاری درست، کودک مورد تشویق قرار می‌گیرد.

حالت دوم بازی به این صورت است که چشم‌های کودک را با چشم‌بند یا یک پارچه می‌بندند و از او می‌خواهند که با لمس اشکال برجسته‌ای که روی کارت‌ها است، شکل مورد نظر را حدس بزنند و با پیدا کردن آن در میان اشکال دیگر، قطعه مورد نظر را در میله‌ها قرار دهند. یکی از امتیازات ویژه این بازی، استفاده از خط بریل در طراحی این بازی بوده که بازی کردن با آن را برای کودکان نابینا آسان کرده است.

مونته سوری اشکال و ماهیگیری

یکی دیگر از انواع بازی برای بالا بردن اعتماد به نفس کودکان، بازی مونته سوری اشکال و ماهیگیری است. با این بازی به خوبی می‌توان اشکال هندسی، رنگ‌ها و شمارش اعداد را به کودکان یاد داد. در این بازی جذاب بچه‌ها ماهیگیری مگنتی را با قلاب چوبی تجربه می‌کنند. البته روش دیگر بازی با این اشکال، جایگذاری است. به این صورت که کودکان باید اشکال هندسی را با حفره‌ها تطبیق دهند و آنها را در جای خود بگذارند.

خمیربازی

خمیر بازی برای بالا بردن اعتماد به نفس کودکان

خمیر بازی یکی از فعالیت‌های مورد علاقه کودکان است؛ زیرا با استفاده از خمیر می‌توانند رنگ‌ها را با یکدیگر ترکیب کنند و اشکال گوناگون بسازند. در واقع ایجاد این اشکال و خلق شخصیت‌هایی که در ذهن خود دارد، راهی است برای بیان رویاهای آن‌ها است. آنان می‌توانند با استفاده از خمیر بازی فرصت ابراز رویاهای خود را به دست بیاورند که نتیجه آن افزایش اعتماد به نفس است.

بازی درست کردن پیتزای کاغذی

به طور کلی درست کردن کاردستی تاثیر بسیاری بر اعتماد به نفس کودکان دارد. کاردستی پیتزای اعتماد به نفس یکی از بازی‌های افزایش اعتماد به نفس در کودکان است. برای انجام این بازی کودک باید یک مقوای گرد داشته باشند و مواد روی پیتزا را با کاغذهای که برش داده و رنگ کرده است، آماده کند. والدین باید از کودک بخواهد بر روی هر یک از مواد کاغذی پیتزا، یک ویژگی‌ مثبت یا استعداد خود را بنویسند. می‌توان به کودک برای پیدا کردن این ویژگی‌ها کمک کرد. در آخر باید آن‌ها را روی پیتزا بچسبانند.

بازی فرمان به آدم آهنی

در این بازی دو کودک به صورت نوبتی آدم آهنی می‌شوند. کودکی که آدم آهنی شده باید فرمانی که کودک دیگر به او می‌دهد اجرا کند. برای مثال کودک فرمان دهنده می‌تواند بگوید بنشین، بلند شو، راه برو، به اتاق برو و چیزی را بیاور و… سپس نوبت کودک دیگر می‌رسد و جای خود را با یکدیگر عوض می‌کنند. این بازی سبب بالا رفتن اعتماد به نفس کودکان می‌شود.

بازی من چه صفتی دارم

برای انجام این بازی هر کودک باید یک صفت که بهترین ویژگی خودش است را انتخاب کند. سپس به صورت داوطلبانه جلو بیایند و سعی کنند بدون گفتن هیچ کلمه‌ای و فقط با زبان بدن و انجام چند حرکت، صفت مورد نظر خود را به دیگران نشان دهد تا آنان بتوانند صفت را حدس بزنند. پس از اینکه کودکان با اعتماد به نفس بیشتر این کار را انجام دادند، از کودکانی که داوطلب نبودند بخواهید بیایند و انجام بدهند. اگر کودکی نتوانست صفت خود را پیدا کند، یک کودک دیگر به صورت محرمانه به او کمک کند.

بازی دقیق ببین

در این بازی کودکان باید در دو ستون مجزا صفت‌های خود و دوستش را بنویسد. بدین صورت می‌تواند میزان شناخت نسبت به خود و دوستانش را بهتر درک کند. سپس باید برگه‌ها را به یکدیگر بدهند و پاسخ‌هایشان را مقایسه کنند. مربی یا والدین می‌توانند در حین انجام این بازی درباره استعدادها و ویژگی‌های کودکان صحبت و درباره نقاط ضعف کودکان و جنبه‌های مثبت آن بحث کنند. می‌توانید این کار را به صورت مادر فرزندی نیز انجام دهید.

بازی قایم موشک

بازی قایم موشک برای بالا بردن اعتماد به نفس کودکان

این بازی فکری اثرات مفیدی بر حافظه دارد و مهارت‌های یادآوری و حدس زدن کودک را تقویت می‌کند. همچنین جزو بازی‌های افزایش اعتماد به نفس در کودکان به شمار می‌آید. علاوه بر افزایش اعتماد به نفس  بازی قایم موشک می‌تواند دقت و تمرکز دانش آموز را بالا ببرد و مهارت‌های اجتماعی او را تقویت کند.

بازی «من… هستم»

از کودکتان بخواهید که تمام صفت‌های خوب و بد خود را روی یک لیست بنویسد. سپس باید صفات خوب خود را از دیگر موارد جدا کند. بر روی یک برگه عکس کودک را بچسبانید و از او بخواهید صفات مثبت خود را در اطراف آن بنویسد. بدین صورت کودک در زمان ناراحتی و ناامیدی می‌تواند این صفات را یادآوری و اعتماد به نفس بیشتری در خود احساس کند.

بازی من می‌ترسم اما

هر کودکی دارای ترس‌هایی است. با کم کردن و به حداقل رساندن این ترس‌ها می‌توان اعتماد به نفس او را بیشتر کرد. برای این کار از کودک بخواهید که ترس خود را تصور کند؛ به گونه‌ای که گویا خود در آن موقعیت قرار دارد. برای مثال خود را در هواپیما تصور کند و احساسات خود را به زبان آورد. بدین صورت شما می‌توانید متوجه شوید که ترس او از چیست و چگونه می‌توانید آن را به حداقل برسانید. با کمتر شدن ترس، اعتماد به نفس افزایش پیدا می‌کند.

مسئولیت

اگر به کودکان مسئولیتی داده شود و آن‌ را انجام دهند، اعتماد به نفس بیشتری خواهند داشت. به همین منظور می‌توان یک لیست تهیه کرد و در آن مسئولیت‌های کودک را نوشت. این مسئولیت‌ها نباید زیاد یا دشوار باشند. کودک باید پس از انجام هر یک از مسئولیت‌ها، آن را تیک بزند. با دیدن تیک کارهای انجام شده، کودکان اعتماد به نفس بالایی کسب خواهند کرد.

بازی میمون باهوش

میمون باهوش یک نوع اسباب بازی مناسب کودکان بالای ۴ سال بوده که با هدف افزایش اعتماد به نفس برای کودکان تولید شده است. با استفاده از این بازی می‌توان ارتباط بین مشاغل، عددها، اشکال، رنگ‌ها و… را به کودکان آموزش داد. انجام این بازی در عین جذابیت، بسیار راحت است.

بازی حلقه پرتاب خرسی

این بازی مناسب کودکان بالای ۶ سال است که موجب افزایش تحرک و تمرکز کودک می‌شود. تحرک جسمی بیشتر علاوه بر کمک به رشد ماهیچه، باعث بهبود شرایط روحی و تقویت حس اعتماد به نفس کودکان می‌شود.

بازی فکری هوش برتر

این نوع اسباب بازی متشکل از 1 صفحه بازی پلاستیکی و 9 میله کوتاه است. کودک می‌تواند با استفاده از میله‌ها اشکال و اجسام مختلفی بسازد. کودکان ۲ تا ۷ سال قادرند با استفاده از این ابزار به بازی کردن بپردازند. دست ‌ورزی و ساختن اجسام از جمله فعالیت‌های تقویت کننده حس اعتماد به نفس کودکان است.

بازی فکری ستون اشکال چوبی سپتا

این بازی فکری با هدف تقویت هماهنگی بین چشم و دست، حل مسئله و تصمیم گیری ساخته شده است که با تحقق این هدف اعتماد به نفس کودکان نیز بیشتر می‌شود. در این بازی کودکان ۲ سال به بالا باید به کارتی که به آن‌ها نشان می‌دهند دقت کنند و قطعه‌های چوبی مختلف را به همان ترتیب که کارت هست، روی هم بچینند. برای کودکان بالای ۴ سال می‌توان بازی را سخت‌تر کرد و از آن‌ها خواست با چشم بسته و تنها با لمس کردن، قطعه‌های چوبی را تشخیص دهند و روی هم بچینند.

بازی مونته سوری اشکال و ماهیگیری

این بازی ترکیبی از بازی‌های افزایش اعتماد به نفس در کودکان است. در بازی اول بچه‌ها باید با قلاب ماهی‌های رنگی را صید کنند و در بازی دوم اشکال هندسی را با حفره‌ها منطبق کرده و در جای مناسب قرار دهند. این بازی‌ها می‌توانند اشکال هندسی، رنگ‌ها و اعداد را به فرزندتان آموزش دهند و اعتماد به نفس او را بالا ببرند.

بازی سنگ‌ریزه‌های رنگی کارابال

این اسباب بازی برای بالا بردن اعتماد به نفس کودکان کاربرد دارد. سنگ‌ریزه‌های کارابال بک بازی متفاوت متشکل از چندین سنگ ریزه پلاستیکی رنگی است که با سطحی نرم و صاف برای کودکان بسیار جذاب هستند. در این اسباب بازی یک دفترچه وجود دارد که اشکال مختلف ساخته شده با سنگ ریزه‌ها را نشان می‌دهد. کودک باید با توجه به تصاویر، سنگ ریزه‌های مناسب را کنار هم قرار دهند تا شکل مورد نظر ساخته شود.

بازی خانه سازی و لگو

بازی لگو برای افزایش اعتماد به نفس در کودکان

حتماً با بازی خانه سازی آشنایی دارید. اکثر افراد در کودکی این بازی را انجام می‌دهند. این باز‌ی برای اعتماد به نفس کودکان مفید است، تفکر سه بعدی را به کودکان آموزش می‌دهند و مهارت‌های ارتباطی حل مسئله برنامه ریزی و… را در آن‌ها تقویت می‌کنند.

بازی آگور

بازی آگار ۷۵ قطعه با هدف پرورش خلاقیت کودکان و تقویت هوش فضایی آن‌ها تولید شده است. این بازی دارای یک دفترچه راهنما است که به کودکان این امکان را می‌دهد از تصاویر داخل دفترچه الهام بگیرید و مانند یک معمار کوچک به خلق آثار جدید دست بزنند. کودکانی که از این بازی استفاده می‌کنند‌ قوه خیال پردازی، توانایی ظریف حرکتی، اعتماد به نفس و هوش فضایی بیشتری دارند.

بازی لوگو تراکتور

بسیاری از کودکان به ماشین‌های اسباب بازی علاقه زیادی دارند و زمان زیادی را به بازی با آن‌ها اختصاص می‌دهند. در بازی لگو تراکتور بچه‌ها می‌توانند با استفاده از ۳۶ قطعه، ماشین مورد نظر خود را بسازند و با آن بازی کنند‌. پس از ساخت ماشین، کودکان احساس موفقیت و اعتماد به نفس خواهند داشت.

بازی کلبه جنگلی

این بازی شبیه به بازی قبلی است؛ با این تفاوت که ۲۵۲ قطعه در آن قرار دارد و می‌توان با روی هم قرار دادن قطعه‌ها، یک کلبه جنگلی ساخت. این قطعه‌ها به راحتی روی هم قرار می‌گیرند و از هم جدا می‌شوند. در حین بازی کودک خود را تشویق و هدایت کنید تا در نهایت به احساس موفقیت و اعتماد به نفس دست پیدا کند.

بازی شهر بازی

 این نوع اسباب بازی برای افزایش اعتماد به نفس کودکان کاربردی بوده و شبیه به دو بازی قبلی است. این مجموعه به دو صورت ۳۷ قطعه و ۹۱ قطعه‌ای تولید می‌شود. کودکان می‌توانند با استفاده از قطعات، یک زمین بازی و پارک زیبا بسازند.

بازی بلوک‌های خانه سازی

این اسباب بازی متشکل از ۷۲ قطعه بلوک رنگی بزرگ است؛ بنابراین کودکان زیر ۳ سال نیز می‌توانند با آن‌ها بازی کنند‌. کودکان با استفاده از بلوک‌ها قادر به ساخت خانه به صورت‌های مختلف است. حین بازی به پرسش‌های کودک پاسخ مستقیم ندهید؛ بلکه به او کمک کنید که پاسخ سوال خود را پیدا کند.

لیست کردن پیروزی‌ها

برای بالا بردن حس اعتماد به نفس در کودکان می‌توان از آنها خواست هر موفقیت کوچک و بزرگی که کسب می‌کنند بر روی کاغذ بنویسند. سپس هر شب قبل از خواب تمام موفقیت‌های او را با یکدیگر مرور کنید. بدین صورت حس اعتماد به نفس و ارزشمندی در کودک شما رشد پیدا خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: شما را به مطالعه مقاله “بازی برای تقویت حافظه شنیداری کودکان” دعوت می‌کنیم. این مقاله به شما راهنمایی می‌کند که چگونه با استفاده از بازی‌های آموزشی، مهارت های شنیداری را در کودکان خود تقویت کنید.

راه های افزایش اعتماد به نفس کودکان

راه ها و بازی های افزایش اعتماد به نفس در کودکان

همان‌طور که می‌دانید اعتمادبه‌نفس از ویژگی‌های مهم شخصیتی هر فرد است که می‌تواند از زندگی شخصی و اجتماعی تاثیر گذار باشد. از همین رو بسیار مهم است که در کودکی اعتماد به نفس فرزندان را تقویت کنیم تا اثرات آن را در دوره‌های دیگر زندگی خود ببینند. علاوه بر انجام بازی‌هایی برای افزایش عزت نفس کودکان، می‌بایست به چند نکته نیز توجه داشت. در ادامه راه‌هایی که به شما در مسیر تقویت اعتماد به نفس کودکان کمک می‌کند را معرفی می‌کنیم.

  • هیچگاه کودک را با سایر افراد مقایسه نکنید.
  • کودک خود را در هر صورت دوست داشته باشید و این علاقه را به او ابراز کنید.
  • اجازه تجربه کردن و رشد را از کودک خود نگیرید.
  • از برچسب زدن به کودکان به طور جد خودداری کنید.
  • به کودک خود احترام بگذارید و شنونده خوبی برای حرف‌های او باشید.
  • استعداد خاص کودک خود را بشناسید و او را در آن مسیر هدایت کنید.

تاثیر بازی های گروهی در اعتماد به نفس کودکان

بازی‌های گروهی می‌توانند موجب افزایش اعتماد به نفس کودکان شوند. در این بازی‌ها زمانی که کودک با دیگران همکاری می‌کند، به این درک می‌رسد که توانایی انجام بسیاری از کارها را به صورت مشترک دارد. بدین صورت کودک اعتماد به نفس بیشتری در خود حس می‌کند. البته در بازی‌های گروهی نیز شکست وجود دارد. چه بهتر که کودکان به صورت گروهی تجربه شکست را داشته باشند. این موضوع باعث می‌شود کودک رو به رو شدن با شکست را یک امر طبیعی بداند و حتی به آن به صورت یک فرصت برای یادگیری و پیشرفت نگاه کند. بدین صورت اگر کودک در زندگی به چالش و مشکلاتی برخورد کند، اعتماد به نفس خود را از دست نخواهد داد.

علاوه بر این نباید نقش بازی‌های گروهی را بر تقویت مهارت‌های اجتماعی و ارتباطی کودکان نادیده گرفت. در واقع در بازی‌های گروهی کودکان اعتماد به نفس بیشتری برای صحبت کردن و برقراری ارتباط با همسالان خود پیدا می‌کند. به همین دلیل در خانه بازی کودک بالونیا بازی‌های گروهی مورد توجه قرار گرفته‌اند. کودکان در بالونیا، بازی‌های گروهی را همراه با آموزش مربی تجربه کرده و اعتماد به نفسشان افزایش پیدا می‌کند.

پلی هوس بالونیا کودکان را در محیطی امن رشد می‌دهد و مهارت‌های آن‌ها را تقویت می‌کند. بازی‌های مناسب و آموزنده بالونیا سرگرمی‌های جذابی برای کودکان هستند. آن‌ها در محیطی دلچسب و جذاب با بازی آموزش می‌بینند و اوقات خوشی را تجربه می‌کنند. دوره‌هایی که در این مکان برگزار می‌شوند نیز برای افزایش مهارت والدین مفید هستند. همچنین در خانه بازی بالونیا کافه مجهزی قرار دارد تا والدین از گذراندن وقت با فرزند خود لذت ببرند.

جمع‌بندی

کمبود اعتماد به نفس در افراد، مشکلات زیادی در زندگی آن‌ها ایجاد می‌کند. در واقع مانع از آن می‌شود که فرصت‌های تازه را تجربه کنند و وارد رقابت با دیگران شوند. این افراد از همان ابتدا خود را بازنده می‌دانند و حتی به خود اجازه نمی‌دهند که یک تجربه جدید را آغاز کنند. این‌ها همه ریشه در کودکی آن‌ها دارد؛ چرا که اعتماد به نفس تا ۷ سالگی در آن‌ها شکل می‌گیرد. در این مقاله سعی کردیم از اهمیت بازی های افزایش اعتماد به نفس در کودکان بگوییم و چند بازی برای بالا بردن اعتماد به نفس کودکان را به شما معرفی کنیم؛ اما به شما توصیه می‌کنیم که حتماً مقاله‌های دیگری که در این باره نوشته شده را بخوانید و اطلاعات تازه‌ای به دست آورید.

سوالات متداول شما عزیزان

این مطلب را به اشتراک بگذارید:

ارتباط با مشاوران بالونیا

مشاوران ما آماده پاسخگویی به سوالات شما عزیزان می باشند

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *